برخی از فارغ التحصیلان ما که برای شروع به طرح اقدام کرده اند با این پدیده عجیب مواجه شده اند که بالاجبار از ایشان تعهد انجام 250 ساعت کار بدون قانون ارتقاء بهره وری گرفته شده است که این به معنای 80 ساعت کارِ اضافه بر سازمان بدون احتساب اضافه کار است.

فارغ التحصیلان پرستاری همچنان در صف انتظار ورود به طرح /تعهد برای ۸۰ ساعت کارِ اضافه بدون محاسبه اضافه کاری!

سلامت نیوز:برخی از فارغ التحصیلان ما که برای شروع به طرح اقدام کرده اند با این پدیده عجیب مواجه شده اند که بالاجبار از ایشان تعهد انجام 250 ساعت کار بدون قانون ارتقاء بهره وری گرفته شده است که این به معنای 80 ساعت کارِ اضافه بر سازمان بدون احتساب اضافه کار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،دانشجوی پرستاری بایستی بصیرت داشته باشد، در یک نگاه اجمالی و مختصر باید گفت بصیرت یعنی آگاهی، آگاهی علمی، آگاهی همراه با نکته سنجی، درایت، عقلانیت و فهم، یعنی انسجام و وحدت در گروه های پرستاری. بصیرت یعنی سنجیدن مسائل روز پرستاری کشور. در حقیقت بصیرت زمینه همه فعالیت های پرستاری و اقداماتی است که برای پرستاری انجام می شود. شما دانشجویان بایستی به تمامی مسائلی که در اطرافتان می گذرد حساس باشید همانگونه که تا کنون بوده اید و این چیزی نیست جز بصیرت و آگاهی.

دکتر سید عباس کشفی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که عصر یکشنبه در محل دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، ضمن خیر مقدم به دانشجویان و  اشاره به ویژگی های مطلوب و مورد انتظار برای دانشجویان پرستاری، در رابطه با مسائل و معضلات این قشر اظهار داشت: دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی به طرح نیروی انسانی نمی روند، چراکه جلوی ورود آنها به طرح گرفته شده است. برخی از فارغ التحصیلان ما که برای شروع به طرح اقدام کرده اند با این پدیده عجیب مواجه شده اند که بالاجبار از ایشان تعهد انجام 250 ساعت کار بدون قانون ارتقاء بهره وری گرفته شده است که این به معنای 80 ساعت کارِ اضافه بر سازمان بدون احتساب اضافه کار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: مشکلات دانشجویان گروه های پرستاری کم نیست و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست. دانشجویان ما بایستی امکان Case Report را مانند دانشجویان پزشکی در بخش داشته باشند که متاسفانه چنین امکانی برای آنها در نظر گرفته نشده است حتی ساده تر از آن دانشجویان ما مکانی برای تعویض لباس در بخش ندارند و بایستی به ناچار در اتاق های نگهداری تجهیزات این کار را انجام دهند.

دکتر کشفی در ادامه افزود: یکی دیگر از معضلات دانشجویان ما در حال حاضر این است که بسیاری از دانشکده ها 4 یا 5 برابر ظرفیت خود دانشجو پذیرش می کنند بدون آن که زیر ساخت های لازم برای تربیت و آموزش این دانشجویان وجود داشته باشد یا آینده شغلی برای آنها ترسیم شده باشد. در بعضی از دانشکده ها اعضای هیئت علمی کافی نداریم. برای دانشجو امکان کار بالین در بسیاری از ساعات در نظر گرفته نمی شود و مشکلات فراوان دیگری از این دست.

وی افزود: ما توسط شوراهای دانشجویی بسیاری از مسائل و مشکلات پرستاران و دانشجویان را در سطح کشور رصد می کنیم و انتظار داریم که مسئولان مربوطه در خصوص این مسائل عکس العمل نشان داده و پاسخگو باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی سازمان نظام پرستاری همچنین به بحث شکل گیری شوراهای دانشجویی در سازمان نظام پرستاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره از فعالیت معاونت فرهنگی سازمان نظام پرستاری با توجه خاص به قشر دانشجویان پرستاری اقدام به برگزاری انتخابات و تشکیل شوراهای دانشجویی در سراسرکشور و سپس تشکیل شورای مرکزی دانشجویان سازمان نظام پرستاری کشور نمودیم و در طول این مدت شاهد فعالیت های گسترده این شوراها در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و حرفه ای بوده ایم. اقداماتی نظیر برپایی ایستگاه های سلامت به مناسبت های مختلف و پایش سلامت هموطنان، برگزاری مسابقات قرآنی، مسابقات قلم پرستاری و شعر و قصه پرستاری، المپیاد علمی و ... همگی با حضور قشر توانمند دانشجویان پرستاری و با شور و اشتیاق بسیار برگزار شده است و مطمعنا پس از این نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه هنوز جایگاه واقعی پرستاران در جامعه مشخص نشده است و این امر محقق نخواهد شد جز با دانشجویانی با بصیرت که بتوانند پرستاری واقعی را به جامعه معرفی کنند. امیدواریم دانشجویان ما در سایه آگاهی، بینش و بصیرت بتوانند پرستاری کشور را در مسیر اعتلای خود بیش از پیش به جلو ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha