رئیس گروه بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی خانه های حمایتی ویژه بیماران روانی مزمن در 15 استان خبر داد.

خانه های حمایتی بیماران روانی در 15 استان راه اندازی شد

سلامت نیوز: رئیس گروه بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی خانه های حمایتی ویژه بیماران روانی مزمن در 15 استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، معصومه سادات فضلی در حاشیه کارگاه آموزشی ارتباطات موثر در مراکز بیماران روانی مزمن در ایلام به ایرنا گفت: این خانه های حمایتی از نیمه دوم سالجاری به عنوان یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی کشور در ارائه خدمات یکپارچه به بیماران روانی مزمن راه اندازی شده اند.
وی با ذکر اینکه این خانه های حمایتی در سه مرحله شامل خانه های یک چهارم راهی، نیمه راهی و مستقل هستند، ادامه داد: تاکنون مرحله راه اندازی خانه های یک چهارم راهی به اجرا درآمده است.
رئیس گروه بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در خانه های حمایتی فاز یک چهارم راهی پس از ارزیابی و داده پردازی میزان اثر بخشی با هدف تلفیق اجتماعی و بازتوانی بیماران روانی انجام می شود.
به گفته فضلی، با توجه به اینکه در ماده 80 برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی کشور متولی پوشش و ساماندهی بیماران روانی مزمن به میزان 75 درصد است، در این راستا برنامه ریزی جهت ارائه خدمات یکپارچه به منظور رفع نیازهای همه جانبه بیماران با برنامه ریزی، پیگیری حقوق شهروندی، ورزش، هنر، اشتغال و پیگیری های جامع نگر و بازگشت به جامعه مد نظر قرار دارد.
به گفته وی، در این زمینه انتخاب بیماران روانی مزمن مقیم مراکز شبانه روزی که به سطحی از توانمندی و تایید تیم درمان و کمیته توانبخشی رسیده باشد انجام و پس از ورود به این مراکز و کسب آموزش ها وارد فاز دوم و در نهایت فاز سوم اجرا خواهد شد.
رئیس گروه بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور ظرفیت هر یک از این خانه ها را 10 نفر عنوان کرد و یادآور شد: این طرح در آینده در تمامی استان های کشور اجرا خواهد شد.

*** نگهداری 11 هزار و 500 نفر در مراکز شبانه روزی بیماران روانی
وی همچنین از فعالیت 174 مرکز شبانه روزی ویژه بیماران روانی مزمن در کشور خبر داد و گفت: در مجموع 11 هزار و 500 بیمار در این مراکز نگهداری می شوند.
فضلی همچنین به طرح ویزیت در منزل ویژه بیماران روانی مزمن اشاره کرد و گفت: هم اینک 154 مرکز ویزیت در منزل فعال و هشت هزار و 170 نفر زیر پوشش قرار دارند.
به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی دو روزه ارتباطات موثر در مراکز بیماران روانی مزمن در ایلام با حضور کارشناسان توانبخشی استان های خوزستان، فارس، هرمزگان، چهار محال و بختیاری، بوشهر و ایلام و با آموزش وحید احمدی از اساتید حوزه روانشناسی استان صبح امروز به میزبانی بهزیستی ایلام آغاز بکار کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha