حمام سم‌زدایی به عنوان روشی طبیعی برای خارج کردن مواد سمی از بدن و درمان سرماخوردگی در نظر گرفته می‌شود. در طی یک حمام سم‌زدایی برای درمان سرماخوردگی، موادی مانند منیزیم سولفات، زنجبیل و عصاره‌های روغنی‌ای که در آب گرم وان حل شده باشند استفاده می‌شود. شما می‌توانید از ۱۲ دقیقه تا یک ساعت در چنین وان حمامی خیس بخورید.

حمام سم‌زدایی برای درمان سرماخوردگی

سلامت نیوز: حمام سم‌زدایی به عنوان روشی طبیعی برای خارج کردن مواد سمی از بدن و درمان سرماخوردگی در نظر گرفته می‌شود. در طی یک حمام سم‌زدایی برای درمان سرماخوردگی، موادی مانند منیزیم سولفات، زنجبیل و عصاره‌های روغنی‌ای که در آب گرم وان حل شده باشند استفاده می‌شود. شما می‌توانید از ۱۲ دقیقه تا یک ساعت در چنین وان حمامی خیس بخورید.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری فردا، یکی از راه‌های ممکن استفاده از حمام سم‌زدایی برای درمان سرماخوردگی است. گرچه شواهد علمی برای مفید بودن این روش برای درمان سرماخوردگی محدود است؛ حمام سم‌زدایی شاید بتواند به درمان برخی علائم سرماخوردگی با آرام کردن بدن و تسکین درد‌های عضلانی کمک کند، اما نتایج آن بین افراد مختلف متفاوت است.

مطالعات بر روی تأثیرگذاری حمام سم‌زدایی برای درمان سرماخوردگی محدود است، اما یک سرماخوردگی، سرفه یا آنفلوانزا ممکن است علائمی مانند درد‌های عضلانی و درد در سایر نقاط بدن داشته باشد و حمام سم‌زدایی می‌تواند به بهبود این علائم کمک کند.
اضافه کردن عصاره‌های روغنی مانند روغن اسطوخودوس  و بابونه به وان حمام ممکن است برای درمان علائم سرماخوردگی مفید واقع شود. علت آن این است که این عصاره‌ها به شما کمک می‌کنند آرام و آسوده شوید.

برخی از تحقیقات محدود نشان می‌دهند که برخی از عصاره‌ها ممکن است خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی داشته باشند. به عنوان مثال اکالیپتوس برای ویروس‌هایی که قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر می‌کنند خاصیت درمان‌کنندگی داشته باشد و انسداد‌ها را برطرف کند؛ اما برای اثبات اینکه استفاده از عصاره‌های روغنی در حمام سم‌زدایی مفید هستند، مطالعات بیشتری نیاز است.

در حالی که شواهد علمی اندک هستند، یک حمام گرم همچنان به عنوان تسکینی سنتی و قدیمی برای کاهش تب شناخته می‌شود. دمای آب را در حد ولرم تنظیم کنید (۲۷ تا ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد) و اگر احساس سرگیجه یا غیر پایداری دارید حمام نکنید. اگر لرز در بدن دارید باید دمای حمام را بالا ببرید. لرزش بدن یعنی بدن شما دارد سعی می‌کند دمای خود را بالا ببرد که ممکن است تب را بدتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha