طبق برآورد اداره کل نوسازی استان خوزستان حدود ۴۰ درصد مدارس شهر رامهرمز مخروبه و خطرساز هستند.

دو مصدوم در ریزش سقف مدرسه‌ای در خوزستان

سلامت نیوز: طبق برآورد اداره کل نوسازی استان خوزستان حدود ۴۰ درصد مدارس شهر رامهرمز مخروبه و خطرساز هستند.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از فارس، رئیس آموزش‌وپرورش رامهرمز گفت: روز گذشته تکه‌ای از سقف یک کلاس در مدرسه اسدآبادی واقع در مرکز شهر رامهرمز ریزش کرد که در این حادثه ۲ دانش‌آموز مصدوم شدند.

فیلمی روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که در این فیلم سقف یکی از کلاس‌های مدرسه‌ای در شهرستان رامهرمز ریزش کرد.

امید حسین زاده  ضمن تائید ریزش سقف در یکی از مدارس، اظهار کرد: روز گذشته تکه‌ای از سقف یک کلاس به مساحت ۲ مترمربع و ضخامت ۲۰ سانتی‌متر در مدرسه اسدآبادی واقع در مرکز شهر رامهرمز ریزش کرد.

وی افزود: در این حادثه دو دانش‌آموز آسیب سطحی دیدند که به بیمارستان منتقل شدند و اقدامات درمانی انجام شد که درحال حاضر هر دو نفر آن‌ها مرخص شدند.

رئیس آموزش‌وپرورش رامهرمز عنوان کرد: در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و در نوبت عصر که مختص دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی است این اتفاق رخ داد. در مدرسه اسدآبادی نوبت صبح برای مقاطع ابتدایی و عصر با ۸ کلاس در اختیار پیش‌دبستانی است.

وی افزود: در حال حاضر با هماهنگی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان به مدت ۱۰ روز مقطع پیش‌دبستانی در این مدرسه تعطیل شد و مقطع ابتدایی دو نوبت شدند تا کار مرمت و بازسازی سقف کلاس‌ها انجام شود.

حسین زاده با اشاره به این‌که حدود ۱۰ مدرسه خطرساز در سطح شهرستان رامهرمز وجود دارد، اظهار کرد: طبق برآورد اداره کل نوسازی استان خوزستان حدود ۴۰ درصد مدارس شهر رامهرمز مخروبه و خطرساز هستند؛ که در این خصوص با بنیاد برکت صحبت شد و ۳.۲ میلیارد تومان برای ساخت ۵ مدرسه اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: در رامهرمز ۱۱ مدرسه کانکسی وجود داشت که بنا بر دستور استاندار در جمع‌آوری این مدارس، اقدامات لازم در حال اجرا است، ولی درحال حاضر برخی پروژه‌ها مسکوت مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha