سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 260044

متخصص پروتز دندان گفت: در حال حاضر بسیاری از مواد مورد نیاز دندانپزشکان در داخل کشور تولید نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا با کمبود ساده‌ترین مواد مورد نیاز مانند مواد بی‌حسی دندان مواجه شویم.

لزوم نظارت بیشتر بر قاچاق مواد بی‌کیفیت ترمیم دندان

سلامت نیوز: متخصص پروتز دندان گفت: در حال حاضر بسیاری از مواد مورد نیاز دندانپزشکان در داخل کشور تولید نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا با کمبود ساده‌ترین مواد مورد نیاز مانند مواد بی‌حسی دندان مواجه شویم.

به گزارس سلامت نیوز، رامین آغنده دندانپزشک در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: در حال حاضر مواد دندانپزشکی با کیفیت‌های متفاوت به دست دندانپزشکان می‌رسدکه برخی از آنها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی افزود: در مواقعی نظارت بر واردات اینگونه مواد که به سلامت مردم سر و کار دارند به خوبی انجام نمی‌شود. همچنین حمایت‌های کافی در زمینه تولید مواد دندانپزشکی داخلی صورت نگرفته است.

آغنده خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مواد مورد نیاز دندانپزشکان در داخل کشور تولید نمی‌شود و همین موضوع باعث شده تا با کمبود ساده‌ترین مواد مورد نیاز مانند مواد بی‌حسی دندان مواجه شویم.

این دندانپزشک ادامه داد: با مراجعه به تعاونی دندانپزشکان برای تهیه مواد دندانپزشکی این مواد به صورت سهمیه‌بندی به دست ما می‌رسد. به طور مثال برای تهیه کارپول دندانپزشکی برای هر ماه تنها ۱۰ عدد در اختیار دندانپزشک قرار می‌گیرد.

متخصص پروتز دندانی گفت: در مواقعی که با کمبود اینگونه مواد مواجه می‌شویم باید برای تهیه آنها به بازار آزاد مواجه کنیم که هزینه‌های بالای مواد منجر به افزایش هزینه‌های دندانپزشکی خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha