فعالیت حدود ۵ هزار نفر در نظام پزشکی بدون دریافت حقوق/ رئیس جدید سازمان تا سه ماه آینده انتخاب می‌شود.

سلامت نیوز: نایب رئیس اول شورای عالی نظامی پزشکی با اشاره به اینکه رئیس جدید سازمان نظام پزشکی حداکثر تا سه ماه آینده انتخاب می‌شود، گفت: حدود ۵ هزار نفر در سازمان فعالیت داشته و هیچ حقوقی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عزت‌الله گلعلی‌زاده نایب رئیس اول شورای عالی نظامی پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در ارتباط با استعفای دکتر ایرج فاضل اظهار داشت:‌ دکتر فاضل اصرار به اجرای قانون مجلس در مورد منع به کارگیری بازنشستگان داشته‌اند ولی بسیاری در شورای عالی نظام پزشکی معتقد بودند که این مسئله شامل حال نظام پزشکی نمی‌شود.

وی افزود: دکتر فاضل اعلام کرده که به دلیل دریافت بودجه دولتی تا سال ۹۲ بهتر است که از این سمت استعفا دهند، بنابراین نسبت به این عمل اقدام کرد.

گلعلی‌زاده با بیان اینکه دکتر فاضل رئیس انجمن علمی گروه‌های پزشکی است و ریاست جامعه جراحان را نیز برعهده دارد گفت:‌ تا جایی که اطلاع دارم قرار نیست ایشان از ایران خارج شوند، چرا که در جلسات اعلام کرده که تمایل دارند به صورت طبابت، ادامه خدمت به مردم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در زمان رفتن رئیس سازمان نظام پزشکی، محمدرضا ظفرقندی رئیس شورای عالی نظام  پزشکی سرپرست سازمان خواهد بود تا انتخابات مجمع نظام پزشکی برگزار شود،‌ که انتخاب رئیس کل طی روند انتخابات باید حداکثر تا سه ماه آینده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دکتر فاضل هیچ حقوق و مزایایی در سازمان نظام پزشکی نداشته است، گفت: تمام رؤسای سازمان در کل کشور حتی اعضای هیأت مدیره، معاونین انتظامی و بسیاری از کارشناسان هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند و حتی پاداشی تحت عنوان حق‌الجلسه ندارند.

گلعلی‌زاده با بیان اینکه نظام پزشکی در ۲۲۰ شهرستان دارای شعب است،‌خاطرنشان کرد: بر همین اساس حدود ۵ هزار نفر در سازمان مشغول فعالیت بوده و هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند و تنها نیت خیر و ارائه خدمت هدف فعالیت آنها در نظام پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha