چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 260079

شگفت انگیز‌ترین خواص خرمالو چیست؟ آیا خرمالو مضر است؟ خواص خرمالو بیش‌تر است یا عوارض احتمالی اش؟ همگی این موارد را در این مقاله بخوانید.

شگفت انگیز‌ترین خواص خرمالو را بشناسید!

سلامت نیوز:شگفت انگیز‌ترین خواص خرمالو چیست؟ آیا خرمالو مضر است؟ خواص خرمالو بیش‌تر است یا عوارض احتمالی اش؟ همگی این موارد را در این مقاله بخوانید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پائیز که می شود یعنی فصل خرمالو و نارنگی فرا رسیده و نباید از این دو میوه خوشمزه غفلت کرد. اما سوالی که اکثرا پیش می آید این است که خرمالو خاصیتی دارد؟ یا اگر زیاد خرمالو بخوریم، ضرری دارد؟ ما در این مقاله از باشگاه خبرنگاران جوان به تمامی این سوال ها تحت عنوان خواص خرمالو  آن پاسخ داده ایم  ، با ما همراه باشید.

فواید شگفت انگیز خرمالو برای سلامتی
سرشار از ویتامین

خرمالو از پر ویتامین ترین میوه های پاییزی است که می توان برای جذب انواع مختلفی از ویتامین ها آن را نوش جان کرد. از جمله ویتامین های موجود در این میوه خوشمزه ویتامینA، c ، b۱،b۲ ،b۳ ، بتاکارون، هستند. علاوه بر این می توان مواد معدنی هم چون کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم را که برای بدن بسیار مفید هستند را در خرمالو یافت.


تسکین درد سینه

افرادی که از درد سینه رنج می برند بهتر است خرمالوی رسیده بخورند.

درمان اسهال خونی

اغلب  گفته می شود اگر به صورت ناشتا خرمالو بخورید ، اسهال خونی تان درمان می شود.

خواص خرمالو برای بیماران

خرمالو را جزو میوه هایی می توان دانست که برای بیماران کبدی، کلیوی و نقرسی فایده دارد.

کاهش چربی خون

این میوه خوش رنگ پائیزی به دلیل دارا بودن پکتین در کاهش چربی خون بدن بسیار موثر است.

کاهش وزن

این میوه خوشمزه دارای چربی و کربوهیدرات کمی است. به همین دلیل برای افرادی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند می تواند گزینه مناسبی باشد.
انرژی زا بودن خرمالو

از دیگر فواید خرمالو می توان به انرژی زا بودن آن به علت داشتن قند طبیعی اشاره کرد. مصرف این میوه شیرین برای کودکان، ورزشکاران توصیه می شود. هم چنین اگر زود خسته می شوید و استرس دارید می توانید خرمالو را جزو برنامه غذایی تان قرار دهید.
سایر خواص اعجاب انگیز خرمالو برای بدن

کنترل فشارخون

این میوه پاییزی خوشرنگ به دلیل دارا بودن مقدار بالای پتاسیم باعث گشادی عروق می شودو با این کار جریان خون را افزایش و بهبود می بخشد.

درمان یبوست با خرمالو

افراد مبتلا به یبوست از خرما می توانند برای تسکین درد و درمانشان بهره ببرند. این خوشمزه حاوی مقدار زیادی فیبر محلول در آب است که مانند ملین طبیعی عمل می کند.

بهبود سلامت پوست

گس بودن خرمالو موجب باز شدن منافذ پوست می شود و این امر پوست را شاداب تر و جوان تر می کند. هم چنین می توان از ترکیب این میوه پائیزی در ماسک های صورت همراه با عصاره لیمو، زرده تخم مرغ نیز استفاده کرد که چهره را درخشان تر می کند.
خواص خرمالو برای کبد

از خواص اعجاب انگیز خرمالو پاکسازی کبد و بهبود سلامت آن است. آنتی اکسیدان موجود در این میوه می تواند به خوبی بدن را از سموم پاکسازی کند.

.رفع مشکلات کلیوی

وجود مقادیر زیاد کلسیم و پتاسیم در خرمالو می تواند برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی مفید باشد. بهتر است روزانه یک عدد از این میوه را مصرف کنید، چون تا حد زیادی از نگه داری آب به شکل مناسب و موثری جلوگیری می کند.

پیش گیری از آنفولانزا و سرماخوردگی

با مصرف منظم خرمالو می توان تا حدودی از مشکلات التهاب، سرماخوردگی، آنفولانزا و عفونت جلوگیری کرد. هم چنین چنین میوه ای سرشار از ویتامین ث است.

بهبود سلامت قلب

با کنترل و کاهش فشار خون از بیماری های قلبی هم پیش گیری می شود و افراد مبتلا به این نوع بیماری ها می توانند جهت درمان خود از این میوه شیرین و گس پاییزی کمک بگیرند.

جلوگیری از سرطان

از دیگر خواص خرمالو می توان به پیش گیری از سرطان اشاره کرد. همان طور که می دانید که رادیکال های آزاد دلیل بسیار مهمی در مبتلا شدن به سرطان هستند. به همین خاطر برای رهایی از آن ها نیاز به آنتی اکسیدان است.  خرمالو نیز با دارا بودن آنتی اکسیدان نقش موثری در پیش گیری از سرطان  و برخی بیماری ها دارد. هم چنین کلسیم موجود در این میوه از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

امید که با مطالعه این مقاله تحت عنوان بهترین خواص خرمالو توانسته باشید به اطلاعات خوبی درمورد خرمالو میوه نارنجی و گس پاییزی برسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha