بیش از ۱۸۰نفر در آمریکا درگیر یک بیماری مرموز شده‌اند.

شیوع یک بیماری مرموز در جهان؟/ نوزادان بعد از ۱ هفته تب فلج می‌شوند!

سلامت نیوز:بیش از ۱۸۰نفر در آمریکا درگیر یک بیماری مرموز شده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین ، مسئولان حوزه بهداشت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که آمار کودکان مبتلا به یک بیماری فلج کننده ناشناخته در این کشور در روزهای اخیر رکورد شکسته است.

هنوز مشخص نشده که چه چیزی باعث شده تا کودکان توانایی حرکت دادن صورت، گردن، کمر، بازو و پاهای خود را از دست بدهند. این علائم بعد از اینکه یک هفته کودک درگیر  تب و یا بیماری‌های تنفسی می‌شوند خود را نشان می‌دهند.

امسال کسی با ابتلا به این بیماری جان خود را از دست نداده اما پارسال این اتفاق برای یک نفر افتاد.

علاوه براین مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده می‌گوید که بخش زیادی از این کودکان درگیرفلج دائمی شده‌اند. نیمی از آن‌ها هم به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده و توسط دستگاه‌های مختلف توانستند تنفس کنند.

شرایط این روزها بسیار مشابه با شیوع بیماری فلج اطفال در دهه ۵۰ میلادی در آمریکا است، آن زمان از شیوع بیشتر این بیماری با پیدا شدن واکسن مخصوص جلوگیری شد. اما محققان می‌گویند هیج شواهدی از وجود ویروس بیماری فلج اطفال در اتفاقات جدید پیدا نکرده‌اند.

ماجرای این بیماری به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد زمانی که ۳ بیمار این چنینی در کالیفرنیا دیده شدند، در ۲۰۱۴ این آمار به ۱۴۰ نفر و در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ هم به ترتیب به ۱۴۹ و ۱۵۸ نفر رسیده است. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این آمار بسیار کم بود و هنوز علت آن مشخص نیست.

دانشمندان یک فرضیه در رابطه ویروسی که عامل شیوع بیماری مرموز شده دارند اما هنوز به سوالات زیادی در این رابطه پاسخ داده نشده.

نانسی مسونیر، پزشکی که این حوادث اخیر را بررسی می‌کند در این رابطه گفت:‌« این سوال اساسی است که ما را سردرگم کرده.

محققان همچنین می‌گویند هنوز مشخص نیست که چرا تعداد مبتلایان در یک دوره ۲ ساله افزایش پیدا می‌کند.

معمای دیگری هم در این باره وجود دارد: بیش از ۱۷کشور از یک بیماری عصبی که منجر به فلج افراد می‌شود گزارش داده‌اند با این تفاوت که دوره های ۲ ساله‌ افزایش تعداد بیماران در این کشورها وجود ندارد.

منبع: گاردین

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha