چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 260084

اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک ساعت بعد از غذا خوردن احساس گرسنگی می کنید و نمی توانید دلیل درستی برای آن بیاورید به جای پرخوری بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید. دلایل مشکل شما بسیار ساده است.

چرا یک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه می شوم؟

سلامت نیوز: اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک ساعت بعد از غذا خوردن احساس گرسنگی می کنید و نمی توانید دلیل درستی برای آن بیاورید به جای پرخوری بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید. دلایل مشکل شما بسیار ساده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک ساعت بعد از غذا خوردن احساس گرسنگی می کنید و نمی توانید دلیل درستی برای آن بیاورید به جای پرخوری بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید. دلایل مشکل شما بسیار ساده است.
باید در بشقاب غذایتان دنبال مقصر بگردید مسلما ترکیب غذایی که در هر وعده میل می نمایید عامل اصلی این مشکل است.


چگونه مدت طولانی تری سیر بمانید

اگر زود به زود گرسنه می شوید به احتمال زیاد غذای شما بیشتر حاوی کربوهیدرات یا ترکیبی از کربوهیدرات با کمی پروتئین است.  پروتئین شما را سیر می کند ولی عاملی که باعث می شود مدت بیشتری سیر بمانید چربی سالم همراه پروتئین است. بنابراین به وعده های غذایی با میان وعده خود چربی های سالم اضافه کنید در این صورت 4 تا 5 ساعت طول می کشد تا دوباره احساس گرسنگی داشته باشید.

یکی دیگر ار مقصرین اصلی تمایل شما به پرخوری و زود گرسنه شدن، مصرف قند و کربوهیدرات های تصفیه شده است. خوردن شیرینی، نان سفید، برنج پاستا و غیره باعث می شود قند خون شما به سرعت بالا برود و به سرعت پایین بیاید این کاهش سریع قند خون باعث می شود خیلی زود احساس گرسنگی کنید. بنابراین تا می توانید از مصرف شیرینی جات اجتناب کنید و در صورت تمایل به خوردن چیز های شیرین، میوه ها و خرما را جایگزین نمایید.

غذا-در-یخچال

منابع غذایی چربی های سالم که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید عبارتند از:

آووکادو

تخم مرغ کامل

آجیل ها و مغزها

روغن زیتون بکر

ماهی سالمون

اشتباه است که تصور کنید چربی شما را چاق می کند. مصرف کالری بیش از حد است که شما را چاق می کند. با محاسبه کالری می توانید 15 تا 20 گرم چربی سالم در هر وعده غذایی استفاده کنید و به این ترتیب مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته و جلوی پرخوری و در نتیجه اضافه وزن شما گرفته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha