قوه قضاییه مکلف است در کنار دادگاه‌های خانواده مراکز مشاوره دایر کند

3900 مشاورخدمات ویژه کاهش طلاق به زوج‌ها می‌دهند

سلامت نیوز:  قوه قضاییه مکلف است در کنار دادگاه‌های خانواده مراکز مشاوره دایر کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازپانا،  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه اقدامات این سازمان در زمینه کاهش طلاق بر پیشگیری متمرکز است، از ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوجین متقاضی طلاق از سوی 3900 مشاور کارآزموده خبر داد.

حبیب‌الله مسعودی فرید درباره اقدامات جدید سازمان بهزیستی در راستای کاهش طلاق به پانا گفت: هم اکنون آموزش‌های پیش، حین و پس از ازدواج و خط مشاوره 1480 برای کاهش اختلافات زوج‌ها انجام می‌شود و معتقدیم هرچه آموزش‌ها در حوزه خانواده بیشتر باشد اثرگذاری بیشتری دارد و مداخلات هر چه پیشگیرانه‌تر باشد، مفیدتر خواهد بود.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای اجتماعی کشور و سایر نهادهایی که در حوزه خانواده وظایفی را بر عهده دارند، آموزش‌های حین ازدواج برای خانواده‌ها در دست انجام است چون موارد زیادی از طلاق‌ها قابل مداخله هستند و می‌توان با اجرای چنین برنامه‌های آموزشی، خانواده‌ها را به سمت سازش هدایت کرد.


وی با بیان اینکه طلاق تبعات زیادی برای خانواده‌ها و اجتماع دارد، گفت: البته در برخی مواقع ضرورت دارد که حتما طلاق صورت بگیرد اما خدمات مشاوره زیادی به زوجین متقاضی طلاق انجام می‌شود. در این راستا سازمان بهزیستی در استان خراسان رضوی در سال 95 طرحی با همکاری دادگستری و قوه قضاییه آغاز شده است که طبق آن زوجینی که می‌خواهند طلاق بگیرند، از سوی دادگاه‌ها به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.


مسعودی‌فرید افزود: ارجاع متقاضیان طلاق بر مبنای قانون حمایت از خانواده که در سال 91 به تصویب مجلس رسید اجرا می‌شود. طبق ماده 16 قانون حمایت از خانواده، قوه قضاییه مکلف است در کنار دادگاه‌های خانواده مراکز مشاوره دایر کند. این ماده تبصره‌ای دارد که طبق آن قوه قضاییه می‌تواند از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی استفاده کند و برنامه‌های ما در راستای این ماده قانونی اجرا می‌شود.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مشاوران و مددکاران دوره‌های مخصوص مشاوره برای طلاق را دیده‌اند، گفت: در این زمینه 3900 مشاوری که دوره دیده‌اند در کشور داریم و 380 کلینیک مددکاری در طرح مداخله طلاق کمک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha