دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه روند ابتلا به سرطان در کشور به دلیل افزایش سالمندی رو به گسترش است، گفت: سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان سرطان در کشور شد.

هزینه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی درمان سرطان در یک سال/ دلیل افزایش آمار سرطان

سلامت نیوز: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه روند ابتلا به سرطان در کشور به دلیل افزایش سالمندی رو به گسترش است، گفت: سال گذشته ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان سرطان در کشور شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پیام آزاده دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی رادیوتراپی و انکولوژی ایران اظهار داشت: این کنگره که ۲۸ تا ۳۰ آذر سال جاری در تهران برگزار می‌شود که موضوعات بین‌المللی ایمنوتراپی در آن توسط اساتید و صاحب نظران برجسته مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردها در این زمینه ارائه می‌شود.

وی افزود: موضوع ایمنوتراپی راهکاری نوین در درمان سرطان بوده و این موضوع آنقدر دارای اهمیت است که به دو نفر در این زمینه جایزه نوبل تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ایمنوتراپی، سلول‌های سرطانی متاثر شده و سلول‌های طبیعی کمترین آسیب را می‌بینند،‌گفت: سیاست‌گذاری‌های حوزه سرطان، تهدیدها، تردیدها و فرصت‌ها ازجمله دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است که از نخبگان و صاحب نظران و همچنین از دست اندرکاران درمان سرطان همچون حوزه دارویی دعوت شده تا در این کنگره حضور یابند و موضوعات مهمی در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی ادامه داد: سرطان‌های شایع در ایران همچون سرطان معده و سینه از دیگر محورهای علمی مورد بحث در این کنگره خواهد بود و باید توجه داشت که این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ چراکه روند سرطان در ایران همچون بسیاری از کشورها به دلیل افزایش سالمندی رو به گسترش است.

آزاده با اشاره به هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی حوزه سرطان در سال گذشته در کشور گفت: سرطان‌هایی همچون سینه و معده جزو سرطان‌های پرخرجی بوده که شیوع زیادی داشته و می‌توان با استفاده از راهکارهای پیشگیرانه بخش اعظم این هزینه‌ها را کاهش داد.

وی گفت: همچنین سرطان‌هایی همچون سرطان ریه ارتباط زیادی با استعمال دخانیت دارد و ۹۰ درصد مبتلایان سیگاری هستند. بنابراین با ارائه هشدار و اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌توان اقدامات پیشگیرانه و کاهش آمار سرطان را داشته باشیم.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی بیان داشت:‌همچنین در این کنگره از برجسته‌ترین افراد ازجمله دکتر جمشیدی که در حوزه دارویی سرطان صاحب‌نظر بوده دعوت کرده تا موضوعات مرتبط را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند.

آزاده در پاسخ به اینکه ایمنوتراپی چقدر در ایران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این مسئله در حال حاضر در بسیاری از کشورها در مرحله تحقیقاتی است و در کشور ما یکی، دو مورد در این زمینه وجود دارد که قیمت آن بسیار بالا بوده و در فارموکوپه دارویی لحاظ نشده است و دانشمندان ایرانی تلاش می‌کنند اقدامات مؤثر را در این زمینه انجام دهند.

وی گفت: مهمترین مسئله در حوزه درمان سرطان توجه به حوزه رادیوتراپی است که کمبود زیادی در این زمینه وجود دارد، البته وزارت بهداشت گام‌های موثری در این زمینه برداشته و امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های صورت گرفته به استانداردهای موردنظر برسیم.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی اظهار داشت: همزمان با برگزاری سومین کنگره کلینیکال انکلوژی، سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال انکلولوژی ایران و سومین کنگره بین‌المللی پرستاری، رادیوتراپی و همایش رادیوتراپی بالینی ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha