رئیس انجمن قلب ایران، گفت: در زمینه قلب و عروق هیچگونه فناوری جدیدی در جهان نیست که در کشور ما وجود نداشته باشد و سطح علمی پزشکان قلب ایران با اروپا و آمریکا برابری می کند.

درمان بیماری های قلبی در ایران همسطح اروپا و آمریکا

سلامت نیوز:رئیس انجمن قلب ایران، گفت: در زمینه قلب و عروق هیچگونه فناوری جدیدی در جهان نیست که در کشور ما وجود نداشته باشد و سطح علمی پزشکان قلب ایران با اروپا و آمریکا برابری می کند.

به گزارش سلبامت نیوز به نقل از مهر،فریدون نوحی، در رابطه با پیشرفت علمی کشور در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، افزود: در چند سال اخیر شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در این زمینه بوده ایم و با گذشت زمان نیز هر روز سطح علمی پزشکان کشور در خصوص درمان بیماری های قلبی عروقی و جراحی های قلب در حال رشد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه قلب و عروق هیچگونه اقدام و فناوری جدیدی در جهان نیست که در کشور ما انجام نشود یا وجود نداشته باشد و سطح علمی پزشکان قلب ایرانی و روش های درمانی موجود در کشور، نه تنها با کشور های منطقه بلکه با کشورهای جهان و اروپا برابری می کند.

نوحی با بیان اینکه تنها تفاوت ما با دیگر کشورها آن است که در روش های درمان بیماری‌های قلبی عروقی اولویت بندی داریم، افزود: بر اساس وضع و نوع بیماری ها در کشور ما،  برخی روش‌های درمانی اولویت داشته و بیشتر از آنها استفاده می شود اما ممکن است به دلیل شرایط خاص برخی کشورهای دیگر از روش های درمانی متفاوت استفاده کنند. اما این امر تنها به علت اولویت بندی های درمانی و پزشکی بوده و نشان از در دسترس نبودن فناوری های جدید درمانی در کشور نیست. 

رئیس انجمن قلب ایران با بیان اینکه پیشرفت های کشور در زمینه قلب و عروق طی سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده و همچنان در حال رشد هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه تفاوتی در زمینه درمان، پیشگیری و سطح علمی بیماری های قلبی عروقی میان ما و دیگر کشور ها حتی اروپا و آمریکا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران قلب اروپایی که برای درمان به ایران می آیند به دلایل اقتصادی و ارتباطی چندان زیاد نیست، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که بیماران خارجی نداریم بلکه تعداد بیماران اروپایی که به کشور می آیند چندان زیاد نیست اما تعداد بیمارانی که از کشورهای منطقه از جمله عراق و کشورهای همسایه برای درمان به ایران می‌آید بسیار بالا و چشمگیر است.

رئیس بیمارستان قلب شهید رجایی با بیان اینکه افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت دارند همواره و بدون توجه به مسائل سیاسی برای تبادل موضوعات علمی به دیگر کشورها سفر می‌کنند، تأکید کرد: در همین راستا در زمینه بیماری‌های قلبی عروقی تعداد بسیار زیادی از پزشکان و جراحان دنیا تمایل به همکاری و تبادل علم با پزشکان ایران دارند. در کنگره بین‌المللی پزشکان قلب ایران و اروپا نیز بسیاری از پزشکان شاخص اروپا و جهان به منظور مشارکت با پزشکان ایرانی در این جمع حضور پیدا کردند. 

نوحی در پاسخ به این سئوال که چه تدابیری برای افزایش ارتباطات علمی در زمینه قلب و عروق با دیگر کشورهای جهان از جمله اروپا در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در حال حاضر سطح ارتباطات با دیگر کشورها در این زمینه بسیار خوب است. برگزاری کنگره و همایش های بین المللی نیز می تواند به این روابط کمک شایانی کند و امیدواریم شاهد برگزاری همایش های بین المللی بیشتری باشیم.

وی ادامه داد: گاهی روش های جدید برای درمان در دیگر کشورها موجب افزایش ارتباطات با مبتکران آنها می شود ما نیز از این گونه روابط استقبال کرده و با تمامی کشورهایی به روش های نوین علمی دست پیدا می‌کنند ارتباط برقرار خواهیم کرد.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha