معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد: به زودی سامانه احراز هویت معتادان متجاهر در مرکز غربالگری تهران نصب می شود و اکنون این سامانه در تمام مراکز ویژه معتادان متجاهر تهران راه اندازی شده است.

سامانه احراز هویت معتادان متجاهر راه اندازی می شود

سلامت نیوز:معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اعلام کرد: به زودی سامانه احراز هویت معتادان متجاهر در مرکز غربالگری تهران نصب می شود و اکنون این سامانه در تمام مراکز ویژه معتادان متجاهر تهران راه اندازی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،فرید براتی سده روز شنبه  افزود: سامانه ای طراحی شده تا بتوانیم از طریق تشخیص عنبیه معتادان به هویت آنان پی ببریم.

وی ادامه داد: طبق اعلام نیروی انتظامی، این سامانه در نیروی انتظامی وجود دارد بنابراین مقرر شده تا هماهنگی های لازم بین ناجا و بهزیستی برقرار شود تا در صورت امکان از توان و امکانی که آنجا هست، در بهزیستی استفاده کنیم تا هزینه ها به حداقل برسد.


وی خاطرنشان کرد: با این وجود شاید نیاز باشد که بهزیستی نیز این سامانه را داشته باشد چرا که لازم است اطلاعات ورود و خروج معتادان متجاهر را داشته باشیم، اطلاعات بستری و خدمات ارائه شده به آنها نیز نیاز است. با این سامانه مشخص خواهد شد که معتادان متجاهر چند بار دستگیر شده اند و چند بار به مراکز مراجعه مجدد دارند.


معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اظهار بی اطلاعی از تعداد معتادان متجاهر بدون هویت گفت: دسترسی نداشتن به هویت معتادان متجاهر به ویژه برای خدمات بیمه ای آنها حائز اهمیت است.


براتی سده افزود: اگر بتوانیم این اطلاعات را در سامانه نیروی انتظامی جا می دهیم در غیر این صورت بهزیستی ناگزیر است که خودش این سامانه را به طور مستقل راه اندازی کند.


وی یادآور شد: در حال حاضر سامانه احراز هویت معتادان متجاهر از طریق عنبیه در تمام مراکز ماده 16 استان تهران ( مراکز نگهداری معتادان متجاهر) از جمله مراکز شفق و اخوان نصب و در مرکز غربالگری نیز در حال راه اندازی است.


وی اضافه کرد: هر استان یک مرکز غربالگری معتادان متجاهر دارد. تعداد این مراکز کافی است و نیازی به راه اندازی مراکز دیگری نیست.


به گفته براتی سده، 50 هزار و 109 نفر از معتادان متجاهر در 6 ماهه ابتدای امسال در مراکز ماده 16 و تبصره 2 این ماده پذیرش شدند.
مراکز ماده 16، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی است که به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند. مراکز تبصره 2 نیز که در کنار این مراکز ایجاد شده اند، مراکز صیانت و توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha