رئیس اتحادیه کارگران قراردادی معتقد است: اگر بن خواربار و حق مسکن کارگران افزایش پیدا کند، کارگران نیازی به کمک‌های جبرانی نقدی و سبدکالای دولت نخواهند داشت.

بن خواربار کارگران را زیاد کنید، سبد کالا پیشکش!

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه کارگران قراردادی معتقد است: اگر بن خواربار و حق مسکن کارگران افزایش پیدا کند، کارگران نیازی به کمک‌های جبرانی نقدی و سبدکالای دولت نخواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فتح اله بیات  تشکیل جلسات شورای عالی کار را خواستار شد و گفت: بر اساس قانون شورای عالی کار باید ماهی یک جلسه تشکیل دهد و به مباحث و موضوعات کارگران و کارفرمایان بپردازد ولی متاسفانه باوجود تلاشهای نمایندگان کارگری، کارفرمایان اهمیتی به خواسته‌ها و مطالبات کارگران نمی‌دهند و تلاش می‌کنند از طریق لابی با وزارت کار مانع برگزاری جلسات ترمیم دستمزد شوند و آن را تا جلسات مزد ۹۸ شورای عالی کار در پایان سال بکشانند.

وی ادامه داد: اگر امروز شکاف بین مزد و معیشت کارگران ترمیم نشود و به دستمزد سال آینده گره بخورد، وضعیت اسفباری در انتظار کارگران خواهد بود؛ چون قدرت خرید کارگران به شدت کاهش یافته و دستمزد اندک دیگر جوابگوی هزینه‌های سنگین زندگی خانوارهای کارگری نیست و این وظیفه حاکمیت است که به این بحث ورود و مدیریت کند و اجازه ندهد اختلافات کارگری و کارفرمایی تشدید شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ابراز امیدواری کرد جلسات دستمزد شورای عالی کار هرچه سریع‌تر برگزار شود و گفت: کارگران به نمایندگان تشکل‌های کارگری فشار می‌آورند، از شرایط دشوار معیشتی و پایین بودن حقوق گلایه می‌کنند و پیگیر بسته‌های حمایتی دولت هستند اما نمایندگان کارگران در شورای عالی کار هرقدر تلاش می‌کنند به در بسته می‌خورند و در چنین شرایطی حق دارند تا مشخص نشدن تکلیف جلسات ترمیم مزد کارگران وارد بحث دستمزد سال ۹۸ نشوند.

بیات تاکید کرد: اگر دولت و کارفرمایان در جریان تعیین دستمزد،‌ حق مسکن و بن خواربار کارگران را به شکل مطلوب و قابل توجهی افزایش دهند دیگر کارگران به دنبال کمک جبرانی نقدی نخواهند بود و نیازی به سبد کالای دولت نخواهند داشت.


 از جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار و در آن بر اختصاص بسته‌های غذایی به کارگران تاکید شد یکماهی می‌گذرد. در آن جلسه نمایندگان کارگری در نامه‌ای به وزیر کار تشکیل جلسه‌ای منحصر با موضوع دستمزد کارگران را خواستار شدند و وزیر کار نیز آمادگی خود را برای ترمیم مزد کارگران اعلام کرد مدتی بعد نمایندگان کارگران به جلسه‌ای در وزارت کار دعوت شدند که به موضوع شرایط اقتصادی و راهکارهای خروج بنگاه‌ها از رکود می‌پرداخت. پس از پایان جلسه نمایندگان کارگری از منتفی شدن ترمیم مزد کارگران خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha