معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ با بیان این مطلب که ایران از نظر تولید مقالات علمی وپژوهشی در بین کشورهای اسلامی دنیا رتبه اول را داراست، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تولید ۴۰۰ مقاله در سال ۹۷ نقش موثری در تولید علم کشور خصوصا در رشته های بالینی، علوم پایه، و بهداشت داشته است به‌گونه‌ای که هر سه ماه شاهد افزایش شاخص پژوهش‌های این مرکز علمی در سطح کشور هستیم.

۸۲ درصد مرگ‌ها براثر بیماری‌های غیرواگیر است

سلامت نیوز:معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت در همایش تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ با بیان این مطلب که ایران از نظر تولید مقالات علمی وپژوهشی در بین کشورهای اسلامی دنیا رتبه اول را داراست، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تولید ۴۰۰ مقاله در سال ۹۷ نقش موثری در تولید علم کشور خصوصا در رشته های بالینی، علوم پایه، و بهداشت داشته است به‌گونه‌ای که هر سه ماه شاهد افزایش شاخص پژوهش‌های این مرکز علمی در سطح کشور هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رضا ملک زاده، از درخشش  ۱۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ردیف پژوهشگران برتر کشور خبر داد، و گفت: این ۱۰ نفر از اساتید دانشگاه زاهدان موفق شدند  با کیفی سازی تحقیقات علوم پزشکی نام خودشان را در تراز پژوهشگران برترکشور  به ثبت رساندند.

وی اشاره ای هم به وضعیت بیماری‌های غیر واگیر داشت و عنوان کرد:  ۸۲ درصد علل مرگ‌ها در ایران بیماری‌های غیر واگیر است که لازم است در این زمینه در کشور و استان تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: فشارخون در استان سیستان وبلوچستان از همه مناطق ایران کمتر است، این حاصل طرح تحقیقاتی چندین  پژوهشگر در سطح کشور است.

معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه برنامه های تحقیقاتی بزرگ در بردارنده نتایج بزرگ وماندگار است، تصریح کرد: پتانسیل های استان بزرگ سیستان وبلوچستان جایگاه تحقیقات مشترک با دانشگاههای کل کشور و برخی کشورهای دنیا را داراست که یکی از راههای توسعه تحقیقات، وجود شرکتهای دانش بنیان در زمینه توسعه علوم پزشکی در استان است که مورد حمایت عرصه سلامت قرار خواهند گرفت.

دکتر هاشمی شهری، رئیس دانشگاه نیز  در این مراسم گفت:  حمایتهای پرفسور ملک زاده در سالهای گذشته، امروز در زاهدان به ثمر نشسته ونقش تاثیر گذاری در توسعه علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دهه ۶۰ با چند رشته کار خودش را آغاز کرد، تصریح کرد: در حال حاضر با دارا بودن ۶۵ رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دستیاری یکی از دانشگاههای مولد علوم پزشکی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: تمام تلاش ما ارتقای برنامه های پژوهش محور در سطح استان است، که قطعا با همدلی وهم افزایی اعضای هیا ت علمی و مرکز کوهورت به این مهم دست خواهیم یافت.

دکتر هاشمی شهری از پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بعنوان پایگاهی برای رشد اقتصاد دانش بنیان و گامی بلند در مسیر دستیابی به دانشگاه نسل سوم یاد کرد وافزود: برای ادامه این مسیر قطعا حمایتهای سایر دانشگاهها و مراکز علمی استان وکشور را نیاز داریم وآماده مشارکت در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان در عرصه علوم پزشکی استان هستیم.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت در این سفر علاوه بر شرکت در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه، از مراکز کوهورت، مرکز رشد، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه بازدید و کمیته فناوری سلامت دانشجویی را افتتاح کرد.

همچنین با حضور معاون وزیر بهداشت، پارک علم وفناوری سلامت دانشگاه مورد بهره برداری اولیه وآزمایشی قرار گرفت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha