نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه مصرف تولیدات تراریخته در بسیاری از کشورهای مبدا تولید ممنوع است،گفت: محصولات ارگانیک برای مصرف کننده گران تر از دیگر محصولات کشاورزی تمام می شود واین مسئله با توجه به سلامت محصول وحجم تولید منطقی است.

هنوز نتو انسته ایم از ادغام برنج های ایرانی و خارجی جلوگیری کنیم چه رسد به مدیریت سلامت برنج های تراریخته

سلامت نیوز: نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه مصرف تولیدات تراریخته در بسیاری از کشورهای مبدا تولید ممنوع است،گفت: محصولات ارگانیک برای مصرف کننده گران تر از دیگر محصولات کشاورزی تمام می شود واین مسئله با توجه به سلامت محصول وحجم تولید منطقی است.

به گزارش سلامت نیوز، محمد صادق حسنی جوریابی درگفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت ورود محصولات تراریخته به کشور،گفت:هدف از واردات محصولات  تراریخته به کشور چیست، بطور مثال در محصولی همچون برنج اگر واسطه‌ها کنترل شوند، می توان به سادگی در عرضه یکسال در این محصول استراتژیک به خودکفایی رسید بنابراین بحث ورود برنج تراریخته به کشور با این اوصاف منتفی است زیرا ما نیازی به  ورود برنجهای تراریخته به کشورنداریم.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمار مستند داریم که اگر وزیرکشاورزی دست رانت کاران برنج را کوتاه کند به سادگی می توان در تولید برنج به خودکفایی برسیم بنابراین با این اوصاف به هیچ وجه نیازی به ورود برنجهای تراریخته در کشور نداریم زیرا ما توان خودکفایی برنج درکشورداریم.

 مصرف تراریخته ما را وارد مقوله امنیت غذایی می‌کند

حسنی جوریابی افزود: بحث مصرف تراریخته بایددر مقوله امنیت غذایی مورد تحلیل قرار بگیرد و این در حالی است که ما هنوز نتوانسته‌ایم از ادغام برنج‌های ایرانی با خارجی جلوگیری کنیم چه برسد به اینکه بتوانیم وضعیت بهداشتی وسلامت برنج های تراریخته را مدیریت کنیم.

 کاهش حجم تولیدمانع اساسی برای تولید گسترده  محصولات کشاورزی ارگانیک

 وی ادامه داد: کاهش حجم تولید محصولات ارگانیک مانع اساسی برای تولیدگسترده این نوع از محصولات در  صنعت کشاورزی است  بنابراین نمی‌توان محصولات ارگانیک را در مصرف تولید به نوعی عمومیت بخشید.

تولیدات ارگانیک متقاضی خاص خودشان را دارند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود:  تولیدات ارگانیک متقاضی خاص خودشان را دارند بدین معنا که  تولیدات ارگانیک بسیار سالم  ومقوی هستند اما با توجه به میزان تولیدو قیمت تولیدات ارگانیک نمی‌توان محصولات ارگانیک  را در  سطح تولید عمومیت بخشی کرد زیرابرای مصرف کننده  هزینه های اقتصادی بالاتری در  بردارد.

مصرف تولیدات تراریخته در  بسیاری از کشور های مبدا تولید ممنوع است

 عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس بابیان اینکه مصرف تولیدات تراریخته در  بسیاری از کشور های مبدا تولید ممنوع است یادآورشد: محصولات ارگانیک  برای مصرف کننده گران تر از دیگر محصولات کشاورزی تمام می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha