نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و از نمایندگان مجلس خواست که به موضوع دستمزد و معیشت کارگران و بازنشستگان ورود کنند.

وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است!

سلامت نیوز:نائب رئیس کانون بازنشستگان مشهد بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و از نمایندگان مجلس خواست که به موضوع دستمزد و معیشت کارگران و بازنشستگان ورود کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رحمت اله پورموسی  اظهار کرد: امروز وضع معیشت بازنشستگان از کارگران هم بدتر است چون سن وسالی از آنها گذشته و دیگر نمی‌توانند کار کنند ولی متاسفانه بازنشستگان برای تامین هزینه‌های کمرشکن زندگی و درمان و دارو در به در دنبال کار می‌گردند و حتی به نظافت و نگهبانی در ساختمانها هم تن می‌دهند.

وی با اشاره به توزیع سبد حمایتی دولت اظهار کرد: سبد حمایت غذایی دولت به همه فرهنگیان و کارمندان و بازنشستگان دولتی داده شد الا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و مدام از ما می‌پرسند چرا سبد کالا به بازنشستگان و کارگران داده نشده است؟ اگر قرار بوده بسته‌های حمایت غذایی به یک عده و گروه‌های خاصی داده شود چرا از ابتدا اعلام همگانی کردند و افراد زیر سه میلیون تومان را مشمول دریافت سبدکالا دانستند؟

پورموسی افزود: باوجود آن که کارگران پرچمدار اقتصاد مقاومتی هستند و بازنشستگان همواره مورد احترام و تکریم قرار می‌گیرند ولی در چنین مواقعی نادیده گرفته می‌شوند و از همین مزایای اندک هم محروم می‌مانند. بعضا به ما گزارش می‌دهند بازنشستگان با دریافتی سه میلیون و ۱۰ هزار تومان هم شامل دریافت بسته‌ حمایت غذایی نشده‌اند و به خاطر ۱۰ هزار تومان نتوانسته‌اند سبد کالا بگیرند، ایکاش این رفتار را در حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان نشان بدهیم و عدالت واقعی را آنجا رعایت کنیم.

رییس کانون بازنشستگان مشهد در عین حال خاطرنشان کرد: انتظار داریم در خصوص واریز مبلغ بسته‌های حمایت غذایی و این که قرار است به حساب یارانه واریز شود یا با حقوق ماه پرداخت شود نیز شفاف سازی صورت گیرد.

وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست تا به مبحث دستمزد کارگران و بازنشستگان وارد شوند و گفت: ماده ۴۱ قانون کار صراحتا ملاک تعیین دستمزد کارگران را مشخص کرده است. ما به دبنال این که تورم چقدر است نیستیم و همه می‌دانیم که بسیاری از اجناس و کالاها دیگر از دوبرابر گذشته و چهاربرابر شده است. بنابراین انتظار داریم بند دو ماده ۴۱ که تاکید بر سبد معیشت خانوار کارگری است حتما مدنظر قرار گیرد؛ همچنان که تاکید داریم ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در خصوص  بازنشستگان رعایت شود.

پیشتر عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از کاهش قابل توجه قدرت خرید کارگران به دنبال گرانی‌های اخیر یاد کرده و گفته بود تنها راه کمک به معیشت خانوارهای بازنشسته کارگری ترمیم حقوق آنها به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد است و در کنار آن لازم است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز با جدیت پیگیری شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha