چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 260362

تعداد مناسب رابطه زناشویی در هفته وابسته به شرایطی مانند قبل و بعد زایمان متفاوت است و البته که کیفیت نزدیکی مهم تر از کمیت آن است.

چه تعداد رابطه جنسی در هفته طبیعی است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، ممکن است ایده خوبی نباشد که زندگی جنسی خود را با زوج های دیگر مقایسه کنید. اما جالب است که ببینیم آمارها در مورد این موضوع چه می گویند. ممکن است فکر کنید که کمتر از همسالان خود رابطه جنسی دارید، اما مطالعات علمی ممکن است اشتباه شما را ثابت کند. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که زوج های آمریکایی نسبت به یک دهه قبل کمتر رابطه جنسی دارند. همچنین شایان ذکر است که هیچ پاسخ کاملی برای این سوال وجود ندارد.

در خصوص میانگین تعداد دفعاتی که زوج ها در هفته رابطه جنسی دارند ، تحقیقات انجام شده توسط سازمان سنجش اجتماعی موارد زیر را نشان می‌دهد:‌

  • 7 درصد از بزرگسالان آمریکایی یک یا دو بار در سال گذشته رابطه جنسی داشتند
  • 10 درصد در سال گذشته رابطه جنسی نداشتند
  • 19درصد دو یا سه بار در ماه رابطه جنسی داشتند
  • 17درصد یک بار در ماه رابطه جنسی داشتند
  • 5 درصد چهار بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشتند
  • 16 درصد دو یا سه بار در هفته رابطه جنسی داشتند
  • 25درصد هر هفته رابطه جنسی داشتند

مطالعه دیگری که در سال 2019 منتشر شد نشان داد که حدود 47 درصد از زوج های متاهل کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند

گفته می شود فراوانی رابطه جنسی با ازدواج شاد ارتباط نزدیکی دارد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که افراد متاهلی که در هفته بیشتر رابطه جنسی دارند، نسبت به کسانی که کمتر رابطه جنسی دارند، شادتر نیستند. این بر اساس مطالعه ای است که بر روی 30000 نفر انجام شده است.

شما احتمالا در محدوده طبیعی هستید. اگر از تعداد دفعات رابطه جنسی در ازدواج خود راضی هستید، این میزان رابطه جنسی برای شما مناسب است. تحقیقات نشان می دهد که افزایش دفعات رابطه جنسی به بیش از یک بار در هفته ممکن است میل و لذت شما را از رابطه جنسی کاهش دهد. این بدان معناست که کیفیت به اندازه کمیت حیاتی است.

رابطه جنسی متاهلین و رضایت آنها

رضایت و ارتباط بین فردی در ازدواج مهمتر از فراوانی صمیمیت جنسی است. همچنین ارتباط قوی بین رفاه ، احساسات مثبت و رابطه جنسی وجود دارد. ‌

احترام متقابل نقش مهمی در رضایت جنسی دارد. پاسخ دهندگان در مطالعات تحقیقاتی گزارش دادند که برای بهبود زندگی جنسی به دنبال موارد زیر هستند: ‌

  • گذراندن زمان با کیفیت بیشتر با شریک زندگی خود
  • عشق و عاشقی بیشتر
  • استرس کمتر

سعی کنید ارتباط بهتری داشته باشید. بهبود روابط جنسی شما با اطمینان از ارتباط آزاد با شریک زندگی شما آغاز می شود. یک مطالعه ارتباط جنسی را با تجربه و رضایت جنسی بهتر مرتبط می کند. به عنوان مثال، اگر با شریک زندگی خود صحبت های آشکاری در مورد رابطه جنسی داشته باشید، کمتر احتمال دارد که ارگاسم جعلی داشته باشید.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که هر چه بیشتر به ارگاسم جعلی بپردازید، کمتر در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود صحبت می‌کنید. این به این دلیل است که شما احساس خجالت می کنید و تصمیم می گیرید در مورد آن صحبت نکنید. برخی از دلایل این امر عبارتند از اینکه نمی خواهید به احساسات شریک زندگی خود صدمه بزنید یا احساس راحتی نمی کنید که صریح باشید.

آیا ازدواج شما با مشکل مواجه است؟

هنگامی که در ازدواج رابطه جنسی را متوقف می کنید، رابطه شما در برابر جدایی، عصبانیت، خیانت و در نهایت طلاق آسیب پذیر می شود. عدم رابطه جنسی مکرر در ازدواج می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله:

  • سن
  • سطوح میل جنسی طبیعی
  • وضعیت سلامتی هر شریک
  • کیفیت کلی رابطه

به این ترتیب، هیچ مقیاس استانداردی برای تعیین تعداد دفعات رابطه جنسی در ازدواج وجود ندارد. داشتن رابطه جنسی حداقل یک بار در هفته برای حفظ رابطه زناشویی ایده آل است. اما داشتن رابطه جنسی کمتر از ده بار در سال دلیل کافی برای واجد شرایط بودن ازدواج به عنوان ازدواج بدون روابط جنسی است و با گذشت زمان ممکن است به دلیل نارضایتی منجر به طلاق شود.

شایان ذکر است که عدم رابطه جنسی همیشه به معنای ازدواج ناموفق یا ناکارآمد نیست. صمیمیت جنسی نحوه ابراز عشق و تمایل خود به همسرتان است. نداشتن رابطه جنسی لزوما به طلاق ختم نمی شود . با این حال، این چیزی است که شما باید قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود، برای مدیریت آن تلاش کنید. ‌

رابطه جنسی برای اکثر افراد به راحتی می تواند در انتهای لیست کارها قرار گیرد. با این حال روابط جنسی مثل چسب آنها را کنار هم نگه می دارد.

همگام سازی تمایلات جنسی

برای اینکه رابطه جنسی به چیزی تبدیل شود که اغلب می خواهید، باید عوامل زیادی در جای خود قرار گیرند. برای اکثر زوج ها، اختلاف نظر معمولاً مشکل اصلی است که بر فراوانی رابطه جنسی در ازدواج آنها تأثیر می گذارد. مشکل معمولاً مربوط به رابطه جنسی نیست، بلکه در مورد خود عمل است.

تمایل شما برای رابطه جنسی در هر زمان ممکن است همیشه با شریک زندگی شما مطابقت نداشته باشد. راز این است که مذاکره کنید چند بار در هفته برای هر دوی شما مفید است. درست مانند بسیاری از زمینه های دیگر در ازدواج، رابطه جنسی و فراوانی آن نیز نیاز به سازش دارد. اما مطالعات نشان می دهد که تکرار هفتگی برای شاد نگه داشتن ازدواج شما کافی است.



چند بار نزدیکی در هفته برای بارداری

زمانی که قصد بارداری دارید به طور حتم تمام موارد را در نظر گرفته و دوست دارید شانس بالایی برای بارداری داشته باشید. این سوال برای اکثر زوجین پیش می آید که چند بار نزدیکی در هفته شانس بارداری را افزایش می دهد و آیا این موضوع بر بارداری تاثیر گذار هست یا خیر؟


نزدیکی در بارداری

معمولا نزدیکی پنج روز قبل از روز تخمک گذاری، 25 درصد احتمال بارداری را افزایش می دهد. البته بهتر است یک روز در میان نزدیکی انجام شود زیرا اسپرم معمولا تا 48 ساعت زنده مانده و نیازی نیست هر روز نزدیکی داشته باشید.

اما در صورتی که در هفته تنها یک بار رابطه جنسی صورت گیرد، احتمال بارداری به 10 درصد می رسد. همچنین شما می توانید با روش های مختلفی از آغاز روز تخمک گذاری اطلاع پیدا کرده و رابطه جنسی را بر این اساس تنظیم کنید.

با استفاده از این برنامه، شما در هر زمان و در اوج باروری خود رابطه جنسی خود را تضمین می کنید. با توجه به زنده ماندن اسپرم به مدت دو تا سه روز، اگر شریک زندگی شما بیش از دو یا سه روز بدون انزال باشد، تعداد اسپرم او افزایش می یابد و شانس بارداری شما هم به مراتب بیشتر می شود.



تعداد نرمال دخول

تعداد نزدیکی در هفته و تعداد نرمال دخول بسته به سن، شرایط، احساسات و روابط موجود بین زن و مرد متغیر است. گاه مشاهده می شود که زن از روابط جنسی مکرر و پی در پی احساس خستگی کرده و یا زوج دیگری به طور مداوم و هر روز نزدیکی دارند.

به طور کلی می توان گفت که تعداد نزدیکی در هفته و تعداد نرمال دخول با در نظر گرفتن روحیات همسر صورت گرفته و هفته ای یک الی دوبار نزدیکی تعداد نرمالی محسوب می شود. البته تمام این موارد با تغییر شرایط و خواسته های زوجین قابل تغییر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha