متخصص تغذیه گفت: احتمال بروز حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان‌های دیگر است.

ساعاتی که بیشتر باید مراقب سلامت قلبمان باشیم

سلامت نیوز:متخصص تغذیه گفت: احتمال بروز حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان‌های دیگر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه با بیان اینکه احتمال حملات قلبی در ساعات اولیه صبح ۴۰ درصد بیشتر از زمان های دیگر است عنوان کرد: در این زمان به محض بیدار شدن انسان از خواب بدن شروع به ترشح آدرنالین و سایر هورمون های استرس می‌کند که باعث افزایش فشارخون و نیاز به اکسیژن می‌شود.

وی افزود: به‌علاوه خون به خاطر کاهش اکسیژن غلیظ و پمپاژ آن سخت‌تر می‌شود و تمام این موارد به سلامتی قلب آسیب وارد می‌کند.

مظهری خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این مشکل بهتر است زمانی را برای بیدار شدن از خواب و آرامش کامل در نظر بگیرید.

متخصص تغذیه گفت: اگر عادت به ورزش صبحگاهی دارید قبل از آن حتماً خود را با حرکات نرمشی آماده کنید تا استرس یکباره به قلب وارد نشود و اگر در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون هستید قبل از رفتن به رختخواب آن را مصرف کنید.

مظهری تصریح کرد: ۲۰ درصد از حملات قلبی در صبح روز پس از تعطیلات اتفاق می‌افتد که این زمان به خصوص برای ما ایرانیان شنبه خواهد بود به این صورت که پس از استراحت و تفریح روز جمعه قرار است به کار هفتگی برگردیم و همین مسئله می‌تواند در برخی از مشاغل باعث بروز استرس شود.

وی گفت: بهتر است روز جمعه استراحت کرده و سعی کنید شب به موقع بخوابید به خصوص اگر قرار است شنبه صبح زود از خواب بیدار شویم در این صورت فشار خون بالا می‌رود زیرا بدن به دلیل کم‌خوابی خسته است، بهتر است بگوییم ساعت خواب و بیداری در تمام اوقات باید برنامه ریزی شده و منظم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha