می‌‌گویند یکی از علت‌های اصلی ناتوانی در جهان است. بیماری که توهم و جداشدن از واقعیت، اصلی‌ترین نشانه‌‌اش است و وقتی پیش می‌رود، توان زندگی بدون خطر در کنار دیگران را از فرد می‌گیرد.

مادران آینده! تا می‌توانید آفتاب بگیرید

سلامت نیوز: می‌‌گویند یکی از علت‌های اصلی ناتوانی در جهان است. بیماری که توهم و جداشدن از واقعیت، اصلی‌ترین نشانه‌‌اش است و وقتی پیش می‌رود، توان زندگی بدون خطر در کنار دیگران را از فرد می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، محققان هنوز نمی‌دانند اسکیزوفرنیا که درگیرشدن با هذیان‌های ذهنی، یکی از آشناترین نشانه‌هایش است، دقیقا چطور افراد را گرفتار خود می‌کند، اما گروهی از آن‌ها احتمال ژنتیکی بودن این بیماری را مطرح کرده‌اند و برخی دیگر می‌گویند اسکیزوفرنیا می‌تواند به دلیل کمبود ویتامین D در ماه‌های ابتدایی زندگی کودک، سراغ او برود.


بررسی‌های آن‌ها نشان داده این بیماری در مناطقی که آفتاب کمتری دارند، شایع‌تر است و بررسی‌های تکمیلی، پرده از این واقعیت برداشته نوزادانی که با سطح پایین ویتامین D متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. به گفته آن‌ها، کمبود ویتامین Dمی‌تواند دلیل ایجاد حدود هشت درصد از موارد ابتلا به این بیماری باشد.

گرچه هنوز دلایل تاثیرگذار دیگر، قاطعانه معرفی نشده‌اند، اما محققان می‌گویند، با برطرف‌کردن این عامل، می‌توان بسیاری از کسانی که ممکن است به‌خاطر ابتلا به این بیماری، توان زندگی طبیعی‌شان را از دست بدهند، نجات داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha