رئیس درمانگاه سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، تنها مرکز درمان سوختگی در شمال شرق کشور، گفت: با تلاشهای انجام شده، سوختگی های شدید در بیماران مراجعه کننده به این مرکز در سالهای اخیر 45 درصد کاهش یافته است.

سوختگی های شدید در شمال شرق کشور 45 درصد کاهش یافت

سلامت نیوز:  رئیس درمانگاه سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، تنها مرکز درمان سوختگی در شمال شرق کشور، گفت: با تلاشهای انجام شده، سوختگی های شدید در بیماران مراجعه کننده به این مرکز در سالهای اخیر 45 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی احمد آبادی در آستانه روز ملی پیشگیری از سوختگی ها در گفت و گو با ایرنا افزود: سوختگی شدید به مواردی اطلاق می شود که وسعت آن بالای 70 درصد است، که در این نوع سوختگی ها خطر مرگ و میر بیمار افزایش می یابد.
وی بیان کرد: بدین طریق بیماران پذیرش شده در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد از 133 نفر سال 1389، به 75 نفر در سال 1396 کاهش یافته اند.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک 8 درصد از کل بیماران سوختگی پذیرش شده در تنها مرکز درمان سوختگی شمال کشور، دارای سوختکی های شدید هستند که با وجود کاهش آن همچنان میزان بالایی است .
وی تصریح کرد: میزان سوختگی های شدید از کل بیماران دچار سوختگی در کشوری مانند آمریکا اکنون 2 دهم درصد است.
وی توجه به اقدامات پیشگیرانه، آموزش و اطلاع رسانی، رعایت اصول ایمنی و حفاظتی در مشاغل مختلف را از عوامل کاهش سوختگی های شدید برشمرد.
احمد آبادی با اشاره به کاهش مرگ و میر ناشی از سوختگی ها در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: با تلاشهای انجام شده و پیشرفت های درمانی طی پنج سال گذشته میزان مرگ و میر بر اثر سوختگی ها در این بیمارستان نصف شده است.
رئیس درمانگاه سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) گفت: اکنون مرگ و میر بیماران با سوختگی های کمتر از 30 درصد در این بیمارستان به صفر رسیده است، در حالی که این رقم در سالهای گذشته بین چهار تا پنج درصد بوده است.
بخش سوختگی بیمارستان امام رضا مشهد، تنها مرکز درمان سوختگی در شمال شرق کشور، با 54 تخت بستری و مراقبت های ویژه اکنون بیماران دچار سوختگی در استان های گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و نیز بیماران برخی کشورهای همسایه نظیر افغانستان و عراق را پوشش می دهد.
یکم دی ماه روز ملی پیشگیری از سوختگی ها نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha