فرمانده انتظامی‌ تهران بزرگ به شهروندان قول داد که تا پایان امسال همه معتادان متجاهر از سطح تهران جمع‌آوری شوند و سیکل بازپروری و بازگرداندن آنان به جامعه نیز تکمیل شود.

تمام معتادان متجاهر را تا پایان امسال جمع‌آوری می‌کنیم

سلامت نیوز:فرمانده انتظامی‌ تهران بزرگ به شهروندان قول داد که تا پایان امسال همه معتادان متجاهر از سطح تهران جمع‌آوری شوند و سیکل بازپروری و بازگرداندن آنان به جامعه نیز تکمیل شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همدلی ، سردار حسین رحیمی‌ (فرمانده انتظامی‌ تهران بزرگ) درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر و درمان آنان اظهار کرد: اعتقاد من این است که در بخش معتادان متجاهر باید در وهله اول ظرفیت پذیرش خود را افزایش دهیم، که اکنون این مساله در دستور کار است. اکنون نیروی انتظامی، سپاه، سازمان زندان‌ها، سازمان بهزیستی و ... پای کار آمده‌اند
تا این اتفاق رخ دهد و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان محور نیز پای این کار است.
فرمانده انتظامی ‌تهران بزرگ ادامه داد: ان شاءالله در 3 ماه پایانی سال اتفاقات بسیاری خوبی در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر، برخورد با آنان و اصلاح فرایند بازپروری آنها رخ خواهد داد.


وی در رابطه با اصلاح فرآیند بازپروری معتادان گفت: اینکه یک معتاد را به مدت 3 ماه به فضای بازپروری ببریم و سم‌زدایی را انجام دهیم، جواب نمی‌دهد. این در واقع گام اول است و ما باید گام‌های بعدی را که تکمیل‌کننده این سم‌زدایی است به طور جدی دنبال کنیم. این موضوع در طرح دیده شده و با مسئولان صحبت شده که حداقل بتوانیم این افراد را تا کمتر از یک سال نگاه داریم تا بتوانند به کار، جامعه و زندگی بازگردند.


سردار رحیمی ‌تصریح کرد: این ماموریت پلیس نیست، اما ما پای کار آمده‌ایم و در این زمینه صحبت کرده‌ایم و بازداشتگاه کهریزک را که در اختیار پلیس بود، تبدیل به مرکز بازپروری کرده‌ایم و فعالیت‌های مرتبط برای دریافت مجوزهای لازم از سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها در حال انجام است. البته اطلاع دارم عزیزان سپاه و بسیج هم در حال انجام اقدامات بسیار خوبی هستند.
فرمانده انتظامی ‌تهران بزرگ تصریح کرد: من این قول را به مردم می‌دهم که تا پایان امسال همه معتادان متجاهر را از سطح شهر تهران جمع‌آوری کنیم و سیکل بازپروری را کامل‌تر و درست‌تر کنیم.


وی تاکید کرد: کار ترک دادن معتادان و کمک به درمان آنان وظیفه بهزیستی است و شهرداری وظیفه‌ای در این راستا ندارد. البته شهرداری و سایر دستگاه‌ها هم باید به این کار کمک کنند، اما محور، سازمان بهزیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha