مدیر مرکز پرستاری در منزل، ضمن تشریح خدمات مراکز مراقبت پرستاری در منزل، نسبت به پایین بودن تعرفه های این خدمات، گلایه کرد.

تعرفه های پایین خدمات پرستاری در منزل/ مراکز غیر مجاز گوی سبقت را ربوده اند

سلامت نیوز: مدیر مرکز پرستاری در منزل، ضمن تشریح خدمات مراکز مراقبت پرستاری در منزل، نسبت به پایین بودن تعرفه های این خدمات، گلایه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،شوکت آخوندی با اشاره به کارآیی مراکز خدمات پرستاری در منزل گفت: مراکز مشاوره و  خدمات پرستاری در منزل توسط افراد واجد شرایط که پرستاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر می‌باشند،  تأسیس و اداره می‌گردد و به ارائه‌ی خدمات غربالگری، مراقبتی، مشاوره‌ای و آموزش‌های خودمراقبتی می‌پردازند.

وی با بیان این که مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل در سه حیطه عمومی، تخصصی و مدیریتی خدمات خود را ارائه می‌نمایند، اظهار داشت:  فعالیت‌های عمومی بیشتر شامل آموزش بهداشت عمومی در سطوح مختلف جامعه متناسب با نیاز افراد و بررسی وضعیت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است تا در صورت نیاز مددجو به مراکز بهداشتی، درمانی و مؤسسات توان‌بخشی ارجاع داده شود.

مدیر مرکز پرستاری در منزل یکی دیگر از فعالیت‌های مهم این مراکز را مراجعه به منزل مددجویان و ارائه خدمات آموزشی، مراقبتی لازم در تمام مراحل (قبل از پذیرش بیماران و بعد از ترخیص از بیمارستان) بیان کرد و تاکید کرد:  همچنین این مراکز آموزش‌های لازم به‌منظور باز توانی مددجویان (کودک معلول، معلولین جسمی و روانی و سالمندان و...) در منزل داده می‌شود.

وی در خصوص مشکلات این مراکز افزود: متاسفانه تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن خدمات این مراکز به عنوان یکی از مشکلات اصلی محسوب می شود و به تبع آن استقبال مردم از این مراکز و خدماتی که ارائه می دهند کاهش می یابد و تنها برای مشاوره به این مراکز مراجعه می کنند .

آخوندی با بیان این که تعرفه هایی که برای ارائه خدمات به این مراکز در نظر گرفته شده ، خاطر نشان کرد: تعرفه هایی که برای خدمات پرستاری در منزل در نظر گرفته شده بسیار پایین بوده و پرستاران انگیزه ای برای ارائه خدمات در منزل نخواهند داشت.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر مراکز غیر مجاز بسیاری در حال ارائه خدمات می باشند و بازار کار پرستاران را به نوعی اشباع کرده اند ، تصریح کرد: برای جلوگیری از فعالیت این مراکز غیر مجاز نیاز است که نظارت دقیق تری صورت گیرد تا افراد غیر حرفه ای شناسایی و خدمات بالین و پیشگیری توسط پرستاران به مردم و مددجویان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha