مدیرعامل سازمان انتقال خون، از کم خونی، خونریزی و انتقال خون، به عنوان سه گانه پر هزینه در نظام درمان کشور یاد کرد

سه گانه پرهزینه در نظام درمان کشور/ضرورت مدیریت تزریق خون

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون، از کم خونی، خونریزی و انتقال خون، به عنوان سه گانه پر هزینه در نظام درمان کشور یاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علی اکبر پورفتح اله،  بر ضرورت مدیریت هزینه های سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم تاکید کرد و گفت: مهم ترین تکلیف ما این است که بتوانم تا جایی که امکان دارد، هزینه های سلامت از جیب مردم پرداخت نشود.

وی، از کم خونی، خونریزی و انتقال خون، به عنوان سه گانه پر هزینه در نظام درمان یاد کرد و افزود: اگر بتوانیم این سه گانه را مدیریت کنیم، در هزینه ها صرفه جویی می شود.

پورفتح اله با اشاره به راه اندازی نظام مدیریت خون بیمار و برنامه های کاهش تزریق خون به بیماران در بیمارستان ها، گفت: باید یاد بگیریم که خونریزی در بیمارستان ها را به حداقل برسانیم و بعد در تزریق خون به بیماران، ملاحظات بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از همین رو، لازم است بیمارستان ها و مراکز درمانی نسبت به گزارش های دقیق عوارض تزریق خون در نمونه های مختلفی از بیماران تلاش کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، تاکید کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که ارائه گزارش های دقیق از عوارض تزریق خون در بیمارستان ها، دلیلی بر ضعف پزشکان و یا بیمارستان ها نیست که بخواهند از ارسال چنین گزارش هایی به سازمان انتقال خون کوتاهی کنند.

وی با نقش جراح در اتاق عمل، ادامه داد: آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد مدت زمان بستری افرادی که به آنها خون تزریق می شود بیشتر از دیگر بیماران است و عفونت های بیمارستانی در دریافت کنندگان خون، ۵ برابر بیشتر از سایر بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha