سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: سازمان انتقال خون آمادگی دارد که هر لحظه خون و فرآورده‌های خونی برای مجروحان بستری در بیمارستان، مورد نیاز بود، به صورت اورژانسی و در کمترین زمان خون مورد نیاز را برای بیمارستان‌ها ارسال کند.

مشکلی در تامین خون مجروحان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد نیست

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: سازمان انتقال خون آمادگی دارد که هر لحظه خون و فرآورده‌های خونی برای مجروحان بستری در بیمارستان، مورد نیاز بود، به صورت اورژانسی و در کمترین زمان خون مورد نیاز را برای بیمارستان‌ها ارسال کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر بشیر حاجی‌بیگی ، درباره وضعیت تامین خون و فرآورده‌های خونی برای مصدومان حادثه اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، گفت: هیچ‌گونه مشکلی برای تامین خون و فرآورده‌های خونی برای مجروحانی که در بیمارستان‌ها بستری هستند، نداریم. بنابراین خانواده مجروحان نگرانی بابت تامین خون در بیمارستان‌ها نداشته باشند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر مراجعه جمعی از مردم به بیمارستان‌ها برای اهدای خون مورد نیاز مصدومان این حادثه، افزود: مردم و دانشجویانی که که بنابر حس نوع‌دوستی و برای اظهار همدردی با این مجروحان می‌خواهند خون اهدا کنند، باید جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون سازمان انتقال خون مراجعه کنند. باید توجه کرد که بیمارستان‌ها محلی برای اهدای خون نیستند و افراد می‌توانند به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کنند.

حاجی‌بیگی تاکید کرد: سازمان انتقال خون آمادگی دارد که هر لحظه خون و فرآورده‌های خونی برای مجروحان بستری در بیمارستان، مورد نیاز بود، به صورت اورژانسی و در کمترین زمان خون مورد نیاز را برای بیمارستان‌ها ارسال کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مجروحان در بیمارستان‌های دانشگاهی بستری هستند و جراحان و پزشکان حاذقی در این بیمارستان‌ها حضور دارند، گفت: بنابراین نگرانی بابت تامین خون مجروحان نداریم و مردم هم در صورت تمایل می‌توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha