بیمارستان موقت شهرستان زلزله زده و مرزی ثلاث باباجانی عصر پنجشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

بیمارستان موقت ثلاث باباجانی افتتاح شد

سلامت نیوز: بیمارستان موقت شهرستان زلزله زده و مرزی ثلاث باباجانی عصر پنجشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا؛ وزیر بهداشت در حاشیه مراسم تجلیل از خیران سلامت در هتل کسری قصرشیرین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مستقر در محل بیمارستان موقت ثلاث باباجانی این بیمارستان را افتتاح کرد.
وزیر بهداشت در این مراسم با قدردانی از زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در جریان بازسازی خسارات وارده به واحدهای بهداشتی و درمانی گفت: مجموعه وزارت بهداشت به تعهدات خود در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه عمل کرده است.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی ، همچنین از پرسنل بهداشتی و درمانی استان در ارائه خدمات به زلزله زدگان قدردانی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که بیمارستان دائمی ثلاث باباجانی با تلاش بیشتر استاندار کرمانشاه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
او از نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ، برای پیگیری ساخت این بیمارستان نیز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم بخشی از نیازهای مردم مصیبت دیده شهرستان ثلاث باباجانی با ساخت بیمارستان موقت برطرف شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: بیمارستان موقت ثلاث باباجانی 22 تخت دارد و برای ساخت آن چهار میلیارد تومان هزینه شده است.
قباد محمدی ، با اشاره به جمعیت 38 هزار نفری ثلاث باباجانی افزود: این شهرستان هم اکنون فاقد بیمارستان است و تا زمان بهره برداری از بیمارستان دائمی آن، بیمارستان موقت فعالیت می کند.
محمدی اظهار داشت: بیمارستان موقت ثلاث باباجانی دارای بخش های جراحی عمومی، بیهوشی، داخلی، اطفال و عفونی است.
در هشتمین سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه امروز 40 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید.
در این سفر، 13 پروژه بخش دانشگاهی با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
افتتاح مقاوم سازی و بهسازی کامل بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال از مهم ترین پروژه هایی بود که در سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه به بهره برداری رسید.
در سفر سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی به مناطق زلزله زده همچنین از 27 خانه بهداشت خیرساز در 19 روستای زلزله زده استان کرمانشاه بهره برداری شد.
افتتاح بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی، افتتاح نوسازی بیمارستان قصرشیرین و تعمیرات هتلینگ بیمارستان اسلام آبادغرب از دیگر پروژه هایی بود که همزمان با سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه مورد بهره برداری قرار گرفت.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha