مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: برای دفع آفت سفید‌بالک‌ها از سموم گیاهی و آب‌شویی استفاده می‌کنیم.

برای دفع آفت سفید‌بالک‌ها از سموم گیاهی استفاده می‌شود

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: برای دفع آفت سفید‌بالک‌ها از سموم گیاهی و آب‌شویی استفاده می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل آنا،از علی‌محمد مختاری ، در خصوص آفت سفید‌بالک‌ها اظهار کرد: این حشرات به‌عنوان آفت گیاهان، ضرری برای انسان ندارد ولی همان حساسیتی که برای مردم ایجاد می‌کند، مهم است.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در یک هفته این آفت‌ها را از بین ببریم ولی از آنجا که استفاده از سموم شیمیایی برای شهروندان، به‌ویژه کودکان مضر است، این دست از اقدامات را ممنوع کرده و از سموم گیاهی و آب‌شویی برای دفع این نوع آفت‌ها بهره می‌بریم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص درختان خشک خیابان ولی‌عصر(عج) نیز گفت: با توجه به انتشار شایعه‌ای مبنی بر اینکه درختان سبز خیابان ولیعصر(عج) را می‌برند تا اتوبان بسازند، دستور دادیم تا زمانی‌که درختان سالم را جایگزین نکردند، آن‌ها را قطع نکنند و الان از سمت میدان ولیعصر(عج) به پایین این جایگزینی با درختان سالم انجام شده است.

مختاری با بیان این‌که این درختان خشک دارای آفتی به‌نام سرطان رنگی هستند، افزود: در این خصوص خاک این مناطق هم تعویض شد و در فاز دوم، به‌دنبال آن هستیم تا درختان خشک میدان راه‌آهن را نیز جابه‌جا کنیم تا فضای سبزی عاری از هرگونه بیماری و آفت داشته باشیم.

وی در پایان گفت: من از رسانه‌ها می‌خواهم تا نسبت به این موضوعات به مردم آگاهی دهند و نسبت به این موضوع اطمینان داشته باشند که اقدامی بدون دلیل انجام نشده و قطعاً براساس یک کار علمی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha