سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: بسته حمایتی همه بازنشستگان به‌حساب آن‌ها واریز شد و اگر بازنشستگان سؤالی در خصوص آن دارند می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

صندوق بازنشستگی با هیچ مشکلی روبرو نمی‌شود/واریز بسته حمایتی

سلامت نیوز: سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: بسته حمایتی همه بازنشستگان به‌حساب آن‌ها واریز شد و اگر بازنشستگان سؤالی در خصوص آن دارند می‌توانند با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز ، محمدحسن زدا در گفتگو با رادیو تهران در خصوص واریز بسته حمایتی بازنشستگان گفت: از روز گذشته مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت نقدی به‌حساب بازنشستگان واریزشده است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه بازنشستگان از بانک‌ها مختلف حقوق خود را دریافت می‌کنند، ادامه داد: تمام بازنشستگان به‌جز بازنشستگانی که حقوقشان را از بانک رفاه دریافت می‌کنند، روز گذشته بسته حمایتی به حسابشان واریزشده و از ساعت ۴ صبح امروز نیز عملیات واریز این بسته حمایتی برای بازنشستگانی که از بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند نیز آغازشده است.

 وی با اشاره به اینکه این مبلغ برای بازنشستگان قابل‌برداشت است و آنها می‌توانند آن را هر طور که صلاح می‌دانند استفاده کنند، ادامه داد: اگر هرکدام از بازنشستگان ابهامی در خصوص بسته حمایتی دولت دارند می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند و مشکل خود را برطرف کنند.

زدا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تمهیداتی وجود دارد که صندوق بازنشستگی کشوری به سرنوشت صندوق‌های اعتباری دچار نشود، گفت: در صندوق‌های بیمه‌ای مثل سازمان تأمین اجتماعی ورشکستگی معنا و مفهومی ندارد، زیرا ۳ درصدی که دولت‌ها مکلف هستند آن را به‌عنوان حق بیمه پرداخت کنند درواقع تضمینی برای این صندوق‌ها به‌حساب می‌آید. یعنی اگر روزی به نقطه سربه‌سر رسیدیم و ازنظر منابع و مخارج به مشکل برخوردیم، آنجا دولت است که کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد این سازمان دچار مشکل شود.درواقع باید گفت مقایسه صندوق بازنشستگی با صندوق‌های اعتباری مقایسه مع الفارغ است. زیرا بحث امنیت ملی و کارکردهای اجتماعی شرکت‌های بیمه‌گر در اینجا مطرح است. به همین دلیل جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه تصریح کرد: شاید در حال حاضر مشکلات نقدینگی داشته باشیم، اما ازنظر سرمایه‌ای مشکلی نداریم و مسئله‌ای در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه در خصوص شرکت‌های شستا تأکید کرد: در شستا دو مدل شرکت داریم یکی شرکت‌هایی که دولت‌ها به‌واسطه بدهیشان به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کردند که عموماً این شرکت‌ها دارای کارکرد خوب نیستند و دوم شرکت‌هایی که خود سازمان با توجه به کارکردهایی که داشته و سرمایه‌گذاری که کرده است از آن استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha