نماینده ادوار مجلس گفت: افرادی که به‌ دنبال حادثه اسیدپاشی، مظلوم علیه واقع می‌شوند و در این نوع حوادث آسیب اصلی را می‌بینند، دچار مرگ اجتماعی می‌شوند، چرا که حتی نمی‌توانند به‌راحتی در جمع خانوادگی خود حضور پیدا کنند و ازدواج و امکان حیات توام با آرامش برای آنها غیرممکن می‌شود.

قربانیان اسیدپاشی دچار مرگ اجتماعی می‌شوند

سلامت نیوز:نماینده ادوار مجلس گفت: افرادی که به‌ دنبال حادثه اسیدپاشی، مظلوم علیه واقع می‌شوند و در این نوع حوادث آسیب اصلی را می‌بینند، دچار مرگ اجتماعی می‌شوند، چرا که حتی نمی‌توانند به‌راحتی در جمع خانوادگی خود حضور پیدا کنند و ازدواج و امکان حیات توام با آرامش برای آنها غیرممکن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،محمد علی اسفنانی تاکید کرد: یک طرحی را نمایندگان مجلس نهم که عمدتا از خانم‌ها بودند تدوین کردند که در آن بر ضرورت تشدید مجازات اسیدپاشی تاکید شده بود. او یادآورشد: آن طرح در عمل به نتیجه‌ای نرسید، چرا که در اواخر مجلس نهم ارائه شده بود و مراحل آن برای اعلام وصول و تصویب در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس طی نشد. اسفنانی خاطرنشان کرد: لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان درمقابل خشونت به‌منظور حمایت از زنان آسیب‌دیده، در دولت تصویب شده و به قوه‌قضائیه فرستاده شد و در نهایت کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شد. نماینده اسبق مجلس ادامه داد: بنده پیشنهاد دادم که موضوع اسیدپاشی نیز در قالب یکی از مواد این لایحه مصوب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha