سارقان 20 و 26 ساله‌ گوشی‌های تلفن‌ همراه شهروندان تهرانی پس از انجام 10 فقره سرقت، دستگیر شدند.در حاشیه اجرای ششمین مرحله طرح دستگیری سارقان شهر تهران، دو پسر جوان ۲۰ و ۲۶ ساله ساکن یکی از محله‌های شهریار به جرم زورگیری دستگیر شدند.

زورگیران موبایل‌قاپ پایتخت به دام افتادند

سلامت نیوز:سارقان 20 و 26 ساله‌ گوشی‌های تلفن‌ همراه شهروندان تهرانی پس از انجام 10 فقره سرقت، دستگیر شدند.در حاشیه اجرای ششمین مرحله طرح دستگیری سارقان شهر تهران، دو پسر جوان ۲۰ و ۲۶ ساله ساکن یکی از محله‌های شهریار به جرم زورگیری دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،«یونس» پسری ۲۰ ساله بود که در خصوص نحوه زورگیری‌شان اظهار کرد: معمولا پس از تاریکی هوا، با خودروی سمند «امید» به سمت تهران با هدف سرقت در کوچه پس کوچه‌های تهران حرکت می‌کردیم.این زورگیر ادامه داد: پس از تردد در خیابان‌ها به محض مشاهده شهروندانی که در حال مکالمه با گوشی تلفن همراه خود بودند، من از خودرو پیاده می‌شدم و برای سرقت گوشی آنها به سمت‌شان می‌رفتم.

وی در خصوص وضعیت کار خود و میزان درآمدش گفت: در یک رستوران واقع در میدان ونک با حقوق حدود ۹۰۰ هزار تومان مشغول به کار بودم و با نامادری و دو برادر و خواهر خود زندگی می‌کنم.«امید» ۲۶ ساله (همدست یونس) که پیش از این در بنگاه پدر خود مشغول به کار بود، در پاسخ به این سوال که با توجه به کار پدر خود چرا به سمت خلاف رفته است؟ اظهار کرد: با فوت مادرم، نامادری وارد زندگی ما شد و همین موضوع باعث شد تا پدرم به من کمک نکند.وی در خصوص میزان حقوق دریافتی خود از بنگاه پدرش افزود: میزان حقوق دریافتی من به کمیسیون در هر قرارداد بستگی داشت، اما در هر ماه حدود ۴ میلیون تومان درآمد داشتم.

این متهم در پاسخ به این سوال که چرا با وجود درآمد ۴ میلیون تومانی دست به خلاف زدی؟ گفت: انسان جایز‌الخطاست و این اولین سابقه ما بود.وی با اشاره به مناطق و ساعات سرقت‌های خود گفت: از ساعت ۶ بعدازظهر به بعد و بیشتر در خیابان‌های انقلاب و ولیعصر(عج) این کار را انجام می‌دادیم.«امید» از روش‌های سرقت‌شان بیشتر توضیح داد و گفت: من راننده خودرو بودم و «یونس» با مشاهده رهگذرانی که در کوچه‌ها با گوشی تلفن همراه مکالمه می‌کردند، از خودرو پیاده می‌شد و گوشی آنها را از دستشان می‌قاپید.وی افزود: پلاک خودرو من مختوش نبود و با پلاک خودم به انجام این کار اقدام کردم، چراکه شب بود و احتمال شناسایی نمی‌دادم.

این زورگیر در پاسخ به این سوال که چه تعداد سرقت انجام داده‌اید؟، گفت: ۱۰ سرقت انجام دادیم و در مجموع حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان درآمد کسب کردیم.وی ادامه داد: اولین گوشی را در منطقه شهریار در مکانی با عنوان «بازار سیاه» حدود ۳۰۰ هزار تومان به‌صورت دستفروشی فروختیم.او در پاسخ به این سوال که بیشتر چه گوشی‌هایی سرقت می‌کردید؟، افزود: بیشتر گوشی‌های j۷ و j۵ سرقت می‌کردیم و سراغ گوشی‌های آیفون زیاد نمی‌رفتیم.«امید» در خصوص نحوه آشنایی‌اش با «یونس» گفت: در داخل بنگاه با یکدیگر آشنا شدیم. به شکلی که برادرم در همین موقع خانه گرفت و باعث آشنایی من با «یونس» شد.

وی در خصوص نحوه دستگیری‌اش افزود: زمانی که خواستیم گوشی زن 38 ساله‌ای را در خیابان بیمه خیابان آزادی سرقت کنیم، با فریاد این زن مردم بر سر ما ریختند و باعث شد که دستگیر شویم.«امید» در پاسخ به این سوال که آیا در سرقت‌های خود از چاقو استفاده کرده‌اید؟ گفت: نه تا به‌حال نشده بود کسی مقاومت کند و نتوانیم گوشی را از دستش بگیریم و بخواهیم از چاقو استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha