جزیره هرمز یکی از جزایر جنوب کشور است که رنگ سرخ خاکش، نمای این جزیره را منحصربه‌فرد کرده اما در کنار آن، کوه‌های نمکی نیز به جذابیت‌های آن اضافه کرده است.

دیدن الهه نمک جزیره هرمز را از دست ندهید

سلامت نیوز: جزیره هرمز یکی از جزایر جنوب کشور است که رنگ سرخ خاکش، نمای این جزیره را منحصربه‌فرد کرده اما در کنار آن، کوه‌های نمکی نیز به جذابیت‌های آن اضافه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، ایران با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌اش در همه جهان شناخته‌شده است. در همه جای ایران این جاذبه‌ها وجود دارد و همین مسئله جذابیت زیادی را برای گردشگرانی که به ایران می‌آیند ایجاد کرده است.

جزیره هرمز یکی از جزایر در جنوب کشور است که رنگ سرخ خاک آن، این جزیره را منحصربه‌فرد کرده است. در هرکجای این جزیره که دست‌هایتان را با آب بشورید یک‌لایه نمک روی دستتان می‌نشیند. این نشان می‌دهد که میزان نمک این جزیره بسیار بالا است.

باید این را گفت که این نگین زمین‌شناسی روی یک گنبد نمکی قرار گرفته است و اگر به قسمت جنوبی این جزیره بروید می‌توانید بلورهای عظیم نمک را در آنجا به‌وفور ببینید.

اما نکته قابل‌توجه در این جزیره توده بزرگ نمکی است که به الهه نمک شهرت یافته است. این بلور نمک بزرگ یک کوه بزرگ از نمک است که با رنگ‌های متنوع و سطحی تراش‌خورده است. یکی از جذابیت‌های این کوه زیبا رودخانه کوچکی است که در زیر این توده نمکی قرار دارد و رنگ‌های این منطقه زیبا سبب شده است که آب این رودخانه نارنجی به نظر بیاید.

گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده‌اند اذعان کرده‌اند این الهه نمک جذابیت فوق‌العاده‌ای را به این جزیره بخشیده و صدای رودخانه‌ای که در زیر آن در جریان است در فضایی که عاری از آلودگی صوتی است خاطره‌ای به‌یادماندنی برای آن‌ها به‌جا گذاشته است.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha