رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات از شایعترین بیماری های مردانه است که یکی از دلایل اصلی بروز آن افزایش سن امید به زندگی و طول عمر به شمار می رود؛ از این رو، مردان باید پس از 40 سالگی هر سال آزمایش تشخیصی پروستات (PSA) را انجام دهند.

انجام آزمایش سرطان پروستات بعد از 40 سالگی ضروری است

سلامت نیوز:  رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: سرطان پروستات از شایعترین بیماری های مردانه است که یکی از دلایل اصلی بروز آن افزایش سن امید به زندگی و طول عمر به شمار می رود؛ از این رو، مردان باید پس از 40 سالگی هر سال آزمایش تشخیصی پروستات (PSA) را انجام دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مهری مهراد روز شنبه  افزود: تکرر ادرار، جریان غیرطبیعی ادرار و احساس ناراحتی در مثانه و مجرا از علایم اولیه سرطان پروستات است که مردان باید این علایم را جدی بگیرند و به موقع به پزشک مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: برخی مردان از بی اختیاری ادرار رنج می برند که می تواند به علت بزرگ شدن پروستات باشد و با روش های دارودرمانی و تقویت عضلات کف لگن با دستگاه های مربوطه قابل درمان است.
مهراد تصریح کرد: بزرگی پروستات از نوع بدخیم، سرطان پروستات نام دارد که یکی از شایعترین سرطان ها در بین مردان است و با انجام غربالگری از طریق آزمایش پروستات می توان تشخیص زودهنگام داد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.
به گفته وی، سرطان در صورت تشخیص به موقع با دارو قابل درمان است و تشخیص با تاخیر سبب پیشرفت سرطان و انتقال آن به غدد لنفاوی و استخوان ها می شود.


این پزشک ادامه داد: مشکلات پروستات به علت وجود غده پروستات در مردان شایع است و در سن 50 سالگی پروستات اغلب مردان بزرگ می شود و این اختلال می تواند در جوانی نیز ایجاد شود.
این متخصص بیماری مثانه و مجاری ادرار، تصریح کرد: التهاب حاد پروستات ممکن است بر اثر بی توجهی به التهاب مزمن تبدیل شود و درد مزمن شکم و علایم تحریکی و اسندادی دفع ادرار از علایم آن است.
مهراد افزود: بزرگی خوش خیم پروستات گاهی به شکلی است که باعث می شود باقیمانده ادرار دفع نشود و این مساله می تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند.


وی تاکید کرد: مردان اگر مشکلی در دفع ادرار دارند، باید آن را یک مساله جدی تلقی کرده و به پزشک مراجعه کنند.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 54 درصد مبتلایان به سرطان در کشور مردان هستند و به طور کلی شایعترین نوع سرطان ها، سرطان سینه، پوست، پروستات، معده و روده است.
شیوع سرطان پروستات از 20 سال قبل در ایران رو به افزایش است و شاهد افزایش 2٫5 تا سه برابری این سرطان در کشور هستیم و علت اصلی شیوع این بیماری افزایش سن امید به زندگی و طول عمر افراد است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha