یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 262358

بیماری صرع جزء آن گروه از بیماری‌هایی است که معمولا نگاه خوبی از نظر اجتماعی به مبتلایان به آن وجود ندارد و این بیشتر از نداشتن اطلاعات کافی از این بیماری ناشی می‌شود.

با صرع هم می‌توان مادر شد

سلامت نیوز:بیماری صرع جزء آن گروه از بیماری‌هایی است که معمولا نگاه خوبی از نظر اجتماعی به مبتلایان به آن وجود ندارد و این بیشتر از نداشتن اطلاعات کافی از این بیماری ناشی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان ،صرع اختلالی است که معمولا به دلیل برهم‌خوردن فعالیت سلول‌های عصبی در مغز رخ می‌دهد و به صورت انجام حرکات شدید و غیرارادی در فرد خود را نشان می‌دهد. ابتلا به صرع علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که از شایع‌ترین عوامل ایجادکننده آن می‌توان به تومورهای مغزی، سکته، ام‌اس و... اشاره کرد. افراد در هر سنی ممکن است دچار این بیماری شوند. آمار بالایی که تصادفات در ایران به خود اختصاص می‌دهند، یکی از عوامل شایع بروز صرع به شمار می‌رود و همین عامل باعث شده شمار مبتلایان به صرع در ایران نسبت به کشورهای درحال پیشرفت دیگر دو تا سه برابر بیشتر باشد.

مشکلات روحی و روانی نقش بسیار موثری در تشدید این عارضه ایفا می‌کند که دیگر نمی‌توان آن را به مشکلات مغزی ربط داد و باید به دنبال علل روحی و روانی بود. درحال حاضر حدود یک‌میلیون و 300هزار ایرانی مبتلا به صرع هستند. بیشتر مبتلایان به صرع با موفقیت درمان می‌شوند و بیماری آنها تحت‌کنترل قرار می‌گیرد اما 30 درصد بیماران یعنی یک‌سوم آنها صرع مقاوم به درمان دارند و به این راحتی‌ها به هر درمانی واکنش نشان نمی‌دهند. این گروه که حدود 400هزار نفر را شامل می‌شوند، اغلب از وسواس یا بیماری‌های روحی شدید رنج می‌برند. صرع بیماری شایعی است به‌طوری که از هر 200 نفر، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

یکی از شرایطی که خانواده مبتلایان به صرع را نگران می‌کند، وقوع صرع در دوران بارداری است. این مساله شاید خیلی اهمیت داشته باشد اما خانم‌هایی که دچار این عارضه هستند، اگر قبل از اقدام به بارداری به پزشک مراجعه کنند و تحت‌نظر باشند، به راحتی و بدون‌نگرانی می‌توانند دوران بارداری سالمی را پشت‌سر بگذارند. معمولا این گروه از زنان باید از سه ماه قبل از بارداری مصرف اسیدفولیک را آغاز کنند و از همه مهم‌تر اینکه حتما باید از استرس، بی‌خوابی و دیروقت غذاخوردن خودداری کنند، چراکه این موارد به ظاهر پیش‌پا افتاده ممکن است احتمال بروز حملات صرع را در آنها افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha