چرب شدن موها مسئله ای است که اغلب تصور می شود با کمک شامپوهای خاص برطرف می شود در حالیکه تغذیه یکی از عواملی است که به رفع چربی موها کمک می کند.

5 غذا که باعث چرب شدن موها میشوند و 3 غذا که موها را زیبا می کنند

سلامت نیوز: چرب شدن موها مسئله ای است که اغلب تصور می شود با کمک شامپوهای خاص برطرف می  شود در حالیکه تغذیه یکی از عواملی است که به رفع چربی موها کمک می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، وقتی مسئله درمان موهای چرب به میان می آید، معمولا به سمت استفاده از شامپوهای خاص می رویم، سعی می کنیم چربی موهای خود را با بستن آنها پنهان کنیم یا تعداد دفعات شستن موها را بیشتر کنیم. اما روش های دیگری برای رفع چربی موها وجود دارد که نیاز به تلاش زیادی هم ندارد. به عنوان مثال خوردن برخی غذاها می تواند تولید میزان چربی در موها را کاهش دهد، در حالیکه بعضی غذاها باعث چرب تر شدن موها می شوند.

در ادامه به غذاهایی اشاره می کنیم که چربی موها را تشدید کرده و در ادامه چند غذا معرفی می شوند که از چرب شدن موها پیشگیری می کنند.


غذاهایی که باعث چرب شدن موها می شوند


قند

هورمون ها پیغام رسان های بدن هستند که تقریبا به کنترل تمام فرایندهای داخل بدن کمک می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که تعادل هورمون ها در بدن حفظ شود. قند کمکی به حفظ تعادل هورمون ها نمی کند. در حقیقت قند عامل بروز عدم تعادل هورمونی در بدن است و منجر به بروز فرایندهای التهابی در بدن می شود و سطح قند خون را فزایش داده و غدد را تشویق به تولید چربی بیشتر می کند.


کربوهیدرات

کربوهیدرات ها به دو نوع هستند: کربوهیدرات های خوب یا پیچیده و کربوهیدرات های بد یا ساده. کربوهیدرات های تصفیه شده از نوع کربوهیدرات های بد می باشند. نان سفید که از آرد تصفیه شده درست شده مثال خوبی از کربوهیدرات ساده یا کربوهیدرات بد است. بنابراین غلات تصفیه شده غلاتی هستند که به منظور نرم تر و سبک تر شدن توسط تولید کننده ها فرآوری شده اند.

مسئله ناراحت کننده این است که این کربوهیدرات ها باعث می شوند بدن برای پردازش کربن کار بیش از حد انجام دهد و این مسئله باعث می شود غدد چربی بیش از حد چربی تولید کنند که منجر به چرب شدن پوست سر می شود.


غذاهای سرخ شده

هر غذای سرخ شده ای، به ویژه غذاهایی که در روغن زیاد سرخ شده باشند و فست فودها، چربی بدن را افزایش داده و غدد چربی را نیز تحریک می کنند تا چربی بیشتر تولید کنند. چربی تولید شده توسط این غدد باعث چرب شد پوست، از جمله پوست سر می شود.

بنابراین خوردن ساندویچ همبرگر به عنوان نهار باعث چرب شدن موها در طول شب می شود. بنابراین برای حفظ سلامت و زیبایی موها و همچنین حفظ سلامت بدن خود از خوردن این غذاها اجتناب کنید.


شیر و محصولات آن

کمی عجیب به نظر می سد، اما شیر و محصولات آن نیز منجر به تولید چربی زیاد در بدن می شوند و علت آن این است که محصولات لبنی مانند شیر، کره و پنیر مانند چربی ها و روغن ها در بدن ما هضم می شوند، بنابراین منجر به چرب شدن موها و جوش های پوستی می شوند. به علاوه محصولات لبنی حاوی ترکیباتی هستند که منجر به افزایش هورمون تستوسترون در بدن می شوند. افزایش هورمون تستوسترون نیز بر روی تولید چربی زیاد تاثیر می گذارد.


نمک


مصرف زیاد نمک منجر به التهاب زیر چشم ها، شوره سر و کم آبی کل بدن می شود. به علاوه باعث می شود بدن چربی زیادی تولید کند تا با کمبود آب در بدن مقابله کند که تمام موارد یاد شده عواملی هستند که باعث چرب شدن موها می شوند. بسیار مهم است که مراقب میزان مصرف نمک خود باشید.


غذاهایی که به سلامت موها کمک می کنند
غذاهای سرشار از ویتامین B و E


ویتامین B و E جز ویتامین هایی هستند که برای بدن و مو ضروری هستند. این ویتامین ها نه تنها به رشد، تقویت و زیبایی موها کمک می کنند، بلکه می توانند تولید چربی را در بدن تنظیم کنند. بنابراین به زیبایی موها نیز کمک می کنند.

غذاهایی مانند لوبیا، سبزیجات و میوه ها سرشار از ویتامین B هستند و به زیبایی موها نیز کمک می کنند. ویتامین E نیز در سبزیجات، دانه های آفتبگردان و آجیل ها موجود است.

منابع زینک

بدن ما به میزان کمی به زینک نیاز دارد و این ماده معدنی در بدن ذخیره نمی شود. خبر خوب اینکه اگر مصرف محصولات حاوی زینک را افزایش دهید، در مقابله با تولید چربی اضافه به بدن کمک می کند. زینک در مکمل ها و همچنین غذاهایی مانند جو، تخم مرغ و صدف موجود است.


چربی های مفید

اگر موهای شما مستعد چرب شدن هستند، به این معنا نیست که باید مصرف چربی را به طور کامل کنار بگذارید. چربی ها ترکیب مهمی در عملکردهای درست بدن ما محسوب می شوند. فقط کافیست مصرف چربی های اشباع شده و ترنس را کاهش دهید. تشخیص این نوع چربی ها کار سختی نیست. این چربی ها در دمای اتاق جامد هستند. بنابراین کره و چربی های حیوانی همه از این نوع محسوب می شوند. بهتر است چربی های مفید مانند آجیل ها، روغن های گیاهی و برخی ماهی ها را جایگزین چربی های اشباع شده و ترنس کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha