رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به عفونت HIV ظرف 5 سال اخیر در بین زنان و انتقال این عفونت از طریق تماس جنسی افزایش یافته است. همچنین موارد ابتلا به HIV در بین جوانان نیز، اندکی افزایش داشته و همه این موارد، موجب نگرانی های بیشتر ما شده است.

افزایش ابتلا به HIV در بین زنان و جوانان،موجب نگرانی‌های بیشتر شده است

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به عفونت HIV ظرف 5 سال اخیر در بین زنان و انتقال این عفونت از طریق تماس جنسی افزایش یافته است. همچنین موارد ابتلا به HIV در بین جوانان نیز، اندکی افزایش داشته و همه این موارد، موجب نگرانی های بیشتر ما شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا،‌ محمد مهدی گویا با اعلام این مطلب اظهار داشت: به نظر می رسد که در کنار پرداختن به موضوع پیشگیری از HIV در بین معتادان تزریقی، باید به طور جدی به مساله پیشگیری از ابتلا به این عفونت در بین صاحبان رفتارهای پرخطر جنسی و به ویژه جوانان نیز توجه جدی داشته باشیم.

در همین راستا پیشگیری، اهمیت فوق العاده زیادی دارد و خانواده ها به ویژه والدین و اولیای مدارس، در آموزش های پیشگیری ابتلا به عفونت HIV می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند، چراکه در غیر این صورت باید شاهد افزایش ابتلا به این عفونت در بین زنان و جوانان باشیم.

وی تصریح کرد: طبیعی است که عدم توجه به آموزش های پیشگیرانه به زنان و جوانان، خطر دیگری به همراه دارد و آن، انتقال عفونت HIV از مادر به کودک است.

سال گذشته 113 مورد ابتلای زنان باردار به عفونت HIV در کشور شناسایی شد که با پیگیری دقیق و درمان همه این افراد، فقط 2 مورد کودک مبتلا به HIV در کشور متولد شدند و این ثمره یک کار سنگین در سطح کشور است که چنانچه کوچکترین غفلت و تاخیری در آن صورت گیرد، پیامدهای بهداشتی و اقتصادی بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان افزود: علاوه بر خانواده، مدارس و به خصوص دبیرستان ها و دانشگاه ها محیط هایی هستند که می توانند در آموزش های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV به جوانان نقش بسیار مهمی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha