عفونت می تواند نتیجه تماس با یک منبع از باکتری ها باشد و به صورت سرفه، سرماخوردگی، گلودرد استرپتوکوکی، مشکلات ادراری، و حتی کهیر یا سوزش پوست خود را نشان دهد.

پنج گام سالم برای مقابله با انواع عفونت های باکتریایی

سلامت نیوز:عفونت می تواند نتیجه تماس با یک منبع از باکتری ها باشد و به صورت سرفه، سرماخوردگی، گلودرد استرپتوکوکی، مشکلات ادراری، و حتی کهیر یا سوزش پوست خود را نشان دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،در حالی که اکثر عفونت های باکتریایی جدی نیستند اما می توانند در صورت عدم درمان، سیر بدتر پیدا کرده و حتی مسری شوند. در این میان اگرچه آنتی بیوتیک ها یک راه معمول برای درمان عفونت های باکتریایی محسوب می شوند، اما برخی از انواع باکتری ها به این روش درمانی مقاوم شده اند و حتی آنتی بیوتیک می تواند اثرات جانبی ناخوشایند برای مصرف کنندگان داشته باشد.

در حالی که شما با پزشک تان در مورد راه های جلوگیری از وخیم تر شدن عفونت مشورت می کنید، می توانید 5 راه طبیعی را برای مبارزه با عفونت های باکتریایی انتخاب کنید:

ترساندن عفونت با سیر: سیر حاوی ماده ای به نام آلیسین است که درست خواص مشابه پنی سیلین را دارد. مصرف روزانه 2 تا 4 عدد حبه سیر خام یعنی 600 تا 1200 میلی گرم سیر، برای از بین بردن عفونت های تنفسی مفید است.

سرکه سیب: گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری بسیار دردناک و البته همراه با تب است. طول دوره این بیماری اغلب بیشتر از یک هفته است و به تنهایی می تواند باعث عفونت گوش یا حتی تب روماتیسمی شود و ارگان های مهم بدن را هدف قرار دهد. یک راه طبیعی برای مقابله با گلودرد استرپتوکوکی، غرغره کردن سرکه سیب رقیق شده در یک لیوان آب گرم است. 1 تا 3 قاشق چای خوری سرکه در هر 8 اونس آب و غرغره کردن آن در طول روز برای از بین بردن این گلودرد مفید است.

ویتامین ث: عفونت های دستگاه ادراری بسیار رایج هستند و می توانند الگوی دفع ادرار نامنظم، و همچنین درد و ناراحتی باشند. اما خوشبختانه این عفونت ها با مقادیر زیادی از آب به همراه ویتامین ث، سیر بهبود خواهند داشت. مصرف روزانه ویتامین ث یا منابع غذایی آن به عنوان یک آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی، رشد باکتری اشریشیاکلی را که مهم ترین عامل ایجاد عفونت مجاری ادراری است، مهار می کند. به علاوه مکمل یاری با ویتامین ث، منجر به افزایش اسیدیته ادرار می گردد که محیطی ناامن برای رشد باکتری ها است؛ در تحقیقی در میان زنان بارداری که مکمل ویتامین ث دریافت می کردند، نشان داده شد که ابتلا به عفونت مجاری ادراری در آن ها 56 درصد کمتر از گروهی است که مکمل دریافت نکرده اند.

پروبیوتیک ها: عفونت های قارچی واژن هر سال میلیون ها زن را تحت تاثیر قرار می دهد و این بیماری مزمن می تواند چندین بار در سال سیر بازگشت داشته باشد. مصرف محصولات پروبیوتیک و مخمرها حاوی باکتری هایی برای درمان این عفونت ها است. علاوه بر این، ماست با داشتن باکتری های مفید یکی از مواد غذایی خوب برای بهبود عفونت های ادراری است فقط به خاطر داشته باشید که برای این منظور باید ماست ساده مصرف کنید و از مصرف ماست های طعم دار که معمولا شیرین شده اند پرهیز کنید.

روغن زیتون: عفونت های گوش میانی به ویژه در کودکان بسیار شایع هستند گرچه در صورت ابتلا به عفونت گوش می بایست به پزشک مراجعه کرد اما می توان با شیوه های درمانی خانگی نیز عفونت خفیف گوش را درمان کرد. روغن زیتون یکی از مواد طبیعی است که می تواند علائم عفونت گوش را کم کند. احساس پر بودن گوش، درد، ضعف و مشکلات شنوایی برخی از علائم شایع عفونت گوش هستند. متاسفانه عفونت گوش اغلب نادیده گرفته می شود زیرا مردم فکر می کنند به خودی خود و با گذشت زمان رفع خواهد شد، اما توصیه می شود خیلی سریع به آن رسیدگی شود. داروهای خانگی زیادی برای کاهش و یا درمان مشکلات گوش وجود دارد که در این میان روغن زیتون بهتر از همه عمل می کند. وغن زیتون دیواره های گوش خارجی را تسکین داده و لایه ای برای حفاظت در برابر عفونت های باکتریایی فراهم می سازد.

 

منبع:activebeat

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha