عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر ضرورت تداوم اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد که اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه سلامت در بودجه ۹۸ باید صدرصد تخصیص پیدا کند چرا که نمی‌توان ارائه خدمات در این بخش را که با جان مردم ارتباط دارد، متوقف کرد.

توقف اجرای طرح تحول سلامت به دلیل کمبود اعتبارات بازی با جان مردم است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر ضرورت تداوم اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد که اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه سلامت در بودجه ۹۸ باید صدرصد تخصیص پیدا کند چرا که نمی‌توان ارائه خدمات در این بخش را که با جان مردم ارتباط دارد، متوقف کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی  ، در واکنش به اظهارنظر سرپرست وزارت بهداشت مبنی بر اینکه طرح تحول سلامت را مرور و بازنگری می‌کنیم تا بتوانیم در زمینه خدمت به مردم اقدامات مؤثرتری انجام دهیم، گفت: بی‌تردید تداوم اجرای طرح تحول سلامت در گروی مدیریت صحیح منابع انسانی و مالی است، ضمن اینکه باید در این مورد نظارت دقیقی بر بخش‌های مختلف صورت بگیرد.

افزایش 120 هزار تخت بیمارستانی از محاسن اجرای طرح تحول سلامت بود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، در بیان اقدامات موثری که در پی اجرای طرح تحول سلامت در کشور انجام شد، ادامه داد: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت امکانات خوبی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت، کما اینکه هم فضاهای بیشتری به ارائه خدمات در حوزه سلامت اختصاص پیدا کرد و هم تعداد120 هزار تخت بیمارستانی اضافه شد.

وی در رابطه با مواردی که باید در تداوم اجرای طرح تحول سلامت اصلاح شود، تصریح کرد: البته کارکنان وزارت بهداشت و درمان، مراکز درمانی و بیمه‌ها مطالباتی دارند که تحقق پیدا نکرده است، ضمن اینکه منابع مالی تخصیص‌یافته به اجرای طرح تحول سلامت به خوبی و در مسیر خود هزینه نشد.

تداوم حیات طرح تحول سلامت در گروی مدیریت هزینه‌ها است

نیکفر یادآور شد: برای تداوم اجرای طرح تحول سلامت لازم است که منابعی مالی و انسانی به خوبی مدیریت شود، ضمن اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای موارد مندرج در قانون برنامه ششم توسعه اعم از سیستم ارجاع، طرح پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت و ... فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان راهکاری در جهت اصلاح منابع انسانی در حوزه سلامت که از آن به عنوان ملزومات تداوم حیات طرح تحول سلامت یاد کرد، اظهار کرد: تاکنون جذب متخصص در حوزه سلامت برای فعالیت در بخش‌های مختلف کشور بدون تامین وسایل مورد نیاز برای ارائه خدمات توسط آنها صورت می‌گیرد یا امکانات وجود دارد اما متخصصی که از آن برای درمان بیماران استفاده کند، وجود ندارد، کما اینکه مرکز درمانی لاهیجان که قطب درمان استان گیلان است مدت زمان طولانی فاقد رادیولوژیست بود و این در حالی است که رادیولوژیست‌ها به مناطقی فرستاده شده بودند که جمعیت آنها 50 درصد کمتر از جمعیت لاهیجان بود، بنابراین می‌توان گفت که توزیع منابع انسانی باید متناسب با نیاز نقاط مختلف کشور صورت بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد تبعات عدم تحقق اعتبارات تخصیص‌یافته به حوزه سلامت در بودجه 98، تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه سلامت این است که اعتبارات تعیین‌شده در بودجه‌ها به طور کامل تخصیص پیدا نمی‌کند، کما اینکه سهمی از هدفمندکردن یارانه‌ها که باید در سال‌های گذشته برای آن پرداخت می‌شد، محقق نشد و بخشی از مشکلات حوزه سلامت هم بدان برمی‌گردد، اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توانیم ارائه خدمات در حوزه سلامت که با جان مردم ارتباط دارد را به دلیل کمبود اعتبارات متوقف کنیم؟، بنابراین لازم است که برای تامین سلامت عمومی اعتبارات تعیین‌شده در بودجه 98 به صورت صددرصد تخصیص پیدا کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha