یک فعال محیط‌ زیست گفت: آزبستی که از لنت ترمز ماشین‌ها بر‌ روی آسفالت خیابان‌ها و معابر ریخته می‌شود و در زمان بارندگی به نهرها می‌ریزد، سرطان‌زا است.

مواد ناشی از لنت ترمز ماشین‌ها سرطان‌زا است

سلامت نیوز: یک فعال محیط‌زیست گفت: آزبستی که از لنت ترمز ماشین‌ها بر‌ روی آسفالت خیابان‌ها و معابر ریخته می‌شود و در زمان بارندگی به نهرها می‌ریزد، سرطان‌زا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،فرخ مستوفی در خصوص آب‌های سطحی شهر تهران اظهار کرد: سطح آسفالت پر از آزبست (ماده‌ای سرطان‌زا) است که از لنت ترمزها بر روی سطح آسفالت پراکنده می‌شود و در زمان بارندگی به همراه سایر آلاینده‌ها از جمله آلودگی ناشی از بنزین شسته شده و به نهرها می‌ریزد.

وی تصریح کرد: معمولاً ترکیب مواد موجود از سوی شهرداری‌ها سنجیده می‌شود و استفاده از این آب‌ها در کشاورزی خطرناک است.

این فعال محیط‌زیست با بیان این‌که انواع آلاینده‌هایی که از خودروها ایجاد می‌شود، سرطان‌زا است، گفت: شیب آب تهران به حدی است که تمام آب‌های زیرسطحی تهران به‌سمت منطقه جنوب می‌رود و سطح آب در این مناطق چنان بالا می‌آید که با حفر چاه پنج تا ۶ متر به آب زیر‌زمینی می‌رسید و با توجه به آلاینده‌هایی که توضیح آن رفت این آب‌ها برای زراعت نا‌مناسب است و حتماً پیش از استفاده می‌بایست کاملاً زهکشی شود.

مستوفی در پایان با انتقاد از استفاده زیاد شهروندان از مواد شوینده به‌ویژه جر‌م‌گیر‌ها افزود: این مواد وقتی از سطح زمین رد می‌شوند مولکول آنها نمی‌شکند و استفاده از آنها برای زراعت نا‌مناسب می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha