سرپرست وزارت بهداشت گفت: در این دوره بر پیشگیری و بهداشت تمرکز داریم زیرا هم موثرتر و هم ارزانتر است، هزینه دوره شیمی درمانی یک بیمار به اندازه واکسیناسیون یک روستاست و اقامت یک شب بیمار در بخش ICU در ارزانترین کشورها هزار دلار (بیش از 10 میلیون تومان) هزینه دارد.

اقامت یک شب بیماران در ICU هزار دلار هزینه دارد

سلامت نیوز:  سرپرست وزارت بهداشت گفت: در این دوره بر پیشگیری و بهداشت تمرکز داریم زیرا هم موثرتر و هم ارزانتر است، هزینه دوره شیمی درمانی یک بیمار به اندازه واکسیناسیون یک روستاست و اقامت یک شب بیمار در بخش ICU در ارزانترین کشورها هزار دلار (بیش از 10 میلیون تومان) هزینه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید نمکی روز چهارشنبه  درباره توجه ویژه وزارت بهداشت به موضوع پیشگیری و بیماری های غیرواگیر در دوره جدید افزود: با توجه به اینکه به سمت شیوع بیماری های غیرواگیر می رویم و بیماری هایی مثل بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، سرطان ها، دیابت و غیره در حال افزایش است، باید سبک زندگی مردم تغییر کند و بیشتر از همیشه به موضوع پیشگیری بپردازیم.


وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع بیماری های غیرواگیر و ابلاغ این مورد در حکم معاون بهداشت وزارت بهداشت، اظهار داشت: حدود 28 سال پیش که معاونت بهداشت وزارت بهداشت بودم می دانستم که وقتی کشور توانست بیماری های واگیر را مهار کند، الگوی همه گیری بیماری ها به سمت بیماری های غیرواگیر می رود و همان سال اداره کل بیماری های غیرواگیر را در وزارت بهداشت ایجاد کردم که متاسفانه بعد از دوره مسئولیت ما تعطیل و در دوره وزارت آقای هاشمی دوباره ایجاد شد.


نمکی ادامه داد: در آن بازه زمانی می دانستم که طوفانی از بیماری های غیرواگیر در راه است و ما را گرفتار می کند. آن زمان با 5 دلار کودکان را علیه 6 بیماری مهلک مسری قابل پیشگیری واکسینه می کردیم، اما در حال حاضر هزینه یک بیمار در یک دوره شیمی درمانی بیش از هزینه واکسیناسیون یک روستای بزرگ یا شهرک است.


وی گفت: اکنون هزینه یک شب بیمار در ICU یا CCU به علت بیماری های قلبی و عروقی یا سکته های مغزی در ارزان ترین کشورها حدود هزار دلار هزینه دارد.
سرپرست وزارت بهداشت اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که اگر بیماری های غیرواگیر گریبان ما را بگیرد و به موقع پیشگیری نکنیم، هزینه های نظام سلامت در آینده به شکل وحشتناکی افزایش می یابد. زیرا همواره پیشگیری مقدم بر درمان است و سرمایه گذاری در زمینه بهداشت می تواند هزینه ها را در حوزه درمان و به خصوص در بخش بستری کاهش بدهد.


نمکی گفت: پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های واگیر نیست که فقط وزارت بهداشت بتواند این موضوع را کنترل کند و این موضوع نیازمند همکاری بین بخشی و کمک سایر دستگاه ها است تا بتوان در سبک زندگی مردم تغییراتی ایجاد کرد.
وی بیان کرد: طرح تحول سلامت نیز با شدت ادامه پیدا می کند و در این طرح نیز بسته هایی مانند کاهش پرداخت از جیب بیمار، کاهش هزینه های کمرشکن بستری، ماندگاری پزشک متخصص در نقاط محروم و غیره مورد نظر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha