آیا می دانید چه محیط هایی در چاقی انسان نقش دارند؟

سلامت نیوز:آمار چاقی در جهان روز به روز در حال افزایش است و تمامی افراد به دنبال راه هایی برای کاهش وزن هستند تا بتوانند نتیجه سریع دریافت کنند اما آیا می دانید که مهم ترین عامل در چاقی چیست؟ غذا؛ بله کاملا درست است.

غذا نیاز اصلی انسان برای زندگی است که از گذشته تا کنون وجود داشته است و افراد بدون آن قادر به ادامه زندگی نخواهند بود. رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب، خلق و خو و رفتار، تولید مثل و … همه به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند اما می دانید که همین غذا جان بسیاری از افراد را گرفته است و باعث اضافه وزن و چاقی در آنها شده است.  

سلامت و ادامه ی زندگی ما به نوع غذایی که می خوریم بستگی دارد اگر غذای ناسالم و فرآوری شده وارد بدن خود کنیم نه تنها سلامت خود بلکه سلامت فرزندان و اطرافیان را هم درگیر کرده ایم چون غذایی که می خوریم کل اعضای بدن را درگیر می کند.

بهترین منبع غذایی برای انسان ها استفاده از مواد طبیعی مثل سبزیجات تازه، میوه، دانه ها و … است که بتواند تمام ویتامین ها و موادمعدنی بدن را فراهم کند نه غذاهایی که هیچ ارزش تغذیه ای ندارد این یعنی غذاهای فرآوری شده  (فست فودها و …) که مردم به سراغ آنها می روند و دارای نمک، قند و چربی فراوان هستند این نوع غذاها بر روی فرایند متابولیکی بدن اثر می گذارد و باعث به وجود آمدن چاقی می شود و نه تنها نیازهای ضروری بدن را پاسخگو نیست بلکه مواد زاید و سمی را هم وارد بدن می کند و بیماری های مختلف از قبیل بیماری قلبی- عروقی، دیابت نوع2، فشارخون بالا و … را به وجود می آورد.  

آیا می دانید چه محیط هایی در چاقی انسان نقش دارند؟

شما باید بدانید که خانه، مدرسه و محل کار مهم ترین مکان هایی هستند که انسان با آنها در ارتباط است و تمامی افراد باید یادبگیرند که آشپزخانه خود را از غذای های سالم پر کنند و غذاهای ناسالم را دور از دسترس خود قرار دهند و برای کودکان خود در مدرسه خوراکی های سالم را انتخاب کنند نه اینکه به سراغ آب میوه های صنعتی و بیسکویت های بسته بندی شده و یا غذاهای آماده بروند.

همچنین باید برای محل کار با خود غذا ببرید تا مجبور نباشید که غذاهای بیرون که سرشار از روغن سرخ کردنی و چربی هستند استفاده کنید. غذای سالم و تازه کمک می کند که سلامت جسم، فکر و روح خود را بیمه کنید و از سلامتی برخوردار باشید و دیگری نیاز به مصرف داروهای مختلف نداشته باشید.

هر غذای سالمی که می خورید عمر خود را طولانی تر خواهید کرد و از بیماری ها مصون می مانید. باید یاد بگیرید که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را وارد سبک زندگی روزمره خود کنید و برای همیشه سالم زندگی کنید. وزن و سلامتی ارزش سرمایه گذاری دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha