عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی نسبت به اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای بهره‌مندی آتش‌نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور انتقاد کرد.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از بی‌توجهی سازمان تامین اجتماعی نسبت به اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای بهره‌مندی آتش‌نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز، روح الله بابایی صالح درگفت وگو با خانه ملت، در مورد دلایل عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر قرار گرفتن شغل آتش‌نشانی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد بعد شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفت که در پی آن سهم مربوط به کارفرمایان اصلاح شود، ضمن اینکه قرار شد شهرداری‌ها که آتش‌نشانی‌ها زیرمجموعه آنها قرار می‌گیرند، این سهم 4 درصد را پرداخت کنند.

نماینده مردم بویین زهرا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برغم اینکه این ایراد در صحن مجلس شورای اسلامی اصلاح شد و به تایید شورای نگهبان هم رسید، اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی زیر بار اجرای این مصوبه نمی‌رود.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از آتش‌نشانان به ما مراجعه کرده‌اند، چرا که با مصائب متعددی مواجه هستند، کما اینکه به تازگی هم یکی دیگر از آنها در حادثه‌ای دچار برق گرفتگی شده و به شهادت رسید، بنابراین بر هیچ کس پوشیده نیست که این شغل از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.

کمبود اعتبارات بهانه تامین اجتماعی برای عدم حمایت از آتش‌نشانان است

بابایی صالح خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید مصوبه مجلس شورای اسلامی را در جهت بهره‌مندی آتش‌نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور را اجرا کند، چرا که اعتبارات لازم برای اجرای این مصوبه را دریافت کرده است و کارفرمایان هم موظف به پرداخت آن هستند، اما از اجرای قانون سرپیچی می‌کند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد محدودی به عنوان آتش‌نشان در کشور فعالیت دارند که تامین اجتماعی تنها برای پرداخت مزایا به کارگران این بخش اعلام آمادگی کرده و حاضر نیست به کارمندان هزینه‌ای پرداخت کند، چرا که آنها بعد از این باید از مزایای بازنشستگی این شغل هم بهره‌مند شود که برای این سازمان بار مالی به همراه دارد.

مدیرعامل جدید تامین اجتماعی باید برای تعیین تکلیف آتش‌نشانان تصمیم بگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، در پاسخ به اینکه کدام دستگاه متولی پیگیری حقوق زیرپا گذاشته شده آتش‌نشانان است، بیان کرد: در وهله اول باید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مشخص شود تا در این مورد تصمیم‌گیرنده باشد که بتوان در مجلس نشستی با حضور وی و مسئولان آتش‌نشانی برگزار کرد و  راهکاری برای اجرای این مصوبه یافت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در کمیسیون اجتماعی پیگیر مطالبات آتش‌نشانان هستیم، چرا که تعدادی از آنها با مجلس در ارتباط هستند و حتی در کمیسیون هم حضور پیدا کردند و از عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی برای اجرای این مصوبه گلایه‌مند بودند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha