سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر توانایی ساماندهی ۹ هزار معتاد تهرانی را داریم، گفت: این ظرفیت تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

لزوم نظارت بر عطاری‌های متادون‌‌فروش

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر توانایی ساماندهی ۹ هزار معتاد تهرانی را داریم، گفت: این ظرفیت تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،پرویز افشار  در خصوص فعالیت برخی از عطاری‌ها در عرضه داروهای ضداعتیاد در کشور و به‌ویژه تهران گفت: متأسفانه برخی از عطاری‌ها اقدام به عرضه و فروش مواد ضداعتیاد نظیر متادون می‌کنند که این اقدام خلاف قانون است و دستگاه‌های نظارتی و متولی باید نظارت خود بر عملکرد عطاری‌ها را در این رابطه افزایش دهند چرا که برخی از این مواد دارای ناخالصی‌هایی است که می‌تواند برای بدن فرد معتاد حتی مضر نیز باشد.

وی ادامه داد: معتادان باید داروهای ضداعتیاد را فقط از مراکز معتبر و تحت نظر نهادهایی مانند سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کنند تا مراحل درمانی آنها به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا تمام معتادان را به‌ویژه در تهران تا پایان سال جمع‌آوری و ساماندهی کنیم، اظهار کرد: در پایتخت بین ۱۲ تا ۱۵ هزار معتاد وجود دارد و ما تمام اقدامات خود را برای ساماندهی این افراد انجام داده و در تلاشیم تا همه آنها را تا پایان سال جاری ساماندهی کنیم؛ هم‌اکنون ظرفیت نگهداری حدود ۹ هزار معتاد را داریم و تا پایان سال با همکاری نهادهایی مانند بسیج، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها ظرفیت نگهداری معتادان افزایش پیدا خواهد کرد.

افشار تصریح کرد: البته فقط افزایش ظرفیت در بحث معتادان کارساز نخواهد بود چرا که باید علاوه بر درمان و سم‌زدایی آنها، بحث اشتغال معتادان را نیز مدنظر قرار داد تا این افراد بعد از درمان و بازگشت به جامعه دوباره به سمت مصرف مواد مخدر نروند؛ ما معتقدیم زمان نگهداری معتادان در مراکز درمانی باید بیش از ۶ ماه باشد تا این افراد به‌طور کامل سم‌زدایی شوند و اگر معتادان را مدت کمی در مراکز نگهداری کنیم و سپس آنها را روانه جامعه کنیم، این افراد دوباره به سمت مصرف مواد مخدر خواهند رفت.

وی درباره بررسی وضعیت بانوان معتاد نیز اظهار کرد: مراکزی را نیز برای نگهداری و ساماندهی بانوان معتاد در نظر گرفته‌ایم اما تعداد بانوان معتاد مانند آقایان قابل توجه نیست؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر تمام تلاش خود را برای ساماندهی معتادان چه مرد چه زن انجام می‌دهد و با همکاری دیگر سازمان‌ها، این افراد تا پایان سال ساماندهی خواهند شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha