مدیرعامل انجمن صرع ایران، به تشریح وضعیت دارویی بیماران مبتلا به صرع در شرایط کنونی کشور پرداخت و گفت: تحریم ها بر تامین داروهای مبتلایان به صرع، اثر گذاشته است.

آثار تحریم ها بر تامین داروهای صرع/ قیمت ها بالا رفته است

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن صرع ایران، به تشریح وضعیت دارویی بیماران مبتلا به صرع در شرایط کنونی کشور پرداخت و گفت: تحریم ها بر تامین داروهای مبتلایان به صرع، اثر گذاشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، داریوش نسبی طهرانی، روز چهارشنبه در حاشیه پانزدهمین کنگره بین المللی صرع که در محل سالن همایش های کتابخانه ملی در حال برگزاری است، افزود: اختلال به صرع خیلی بالاست و این بیماری، یکی از معدود بیماری هایی است که وابستگی آن به دارو، بعضا به دقیقه هم می رسد. یعنی اینکه، اگر بیمار مصروع، در همان دقیقه به دارو دسترسی نداشته باشد، دچار تشنج خواهد شد.

وی ادامه داد: از همین رو، خیلی مهم است که داروهای بیماران مبتلا به صرع، همواره در دسترس آنها باشد. زیرا، نمی توان به یکباره وابستگی دارویی این بیماران را قطع کرد و داروی مشابه برای آنها تجویز نمود. این موضوع می تواند برای بیماران مبتلا به صرع، خطرناک باشد.

نسبی طهرانی، تاکید کرد: مواردی بوده که حتی داروی برند ژنریک بیماران مبتلا به صرع که در چند شرکت دارویی تولید می شود، با تغییر مصرف از محصول دارویی یک شرکت به شرکت دیگر، بیمار دچار تشنج شده است. این مسئله نشان می دهد، که وابستگی دارویی این بیماران بالاست و نمی توان به یکباره داروی آنها را تغییر داد و یا داروی مشابه جایگزین کرد.

وی با عنوان این مطلب که بیماری دو سوم مبتلایان به صرع با داروهای معمولی کنترل می شود، افزود: یک سوم بیماران مبتلا به صرع، نیازمند دسترسی به داروهای جدید و خارجی هستند. البته ممکن است که کیفیت داروهای همان دو سوم بیماران نیز که در داخل تولید می شود، کیفیت لازم را نداشته باشد و بیمار به داروی مشابه خارجی وابستگی پیدا کند.

مدیرعامل انجمن صرع ایران، با بیان این مطلب که قیمت داروهای صرع قطعا بالا رفته است، ادامه داد: این وضعیت به ویژه شامل داروهای خارجی و داروهایی می شود که مواد اولیه آنها وارداتی است.

به گفته نسبی طهرانی، هزینه دارویی بیماران مبتلا به صرع، در ماه از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان متفاوت است و مشکل اکثر بیماران، تامین هزینه های دارویی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha