سرپرست وزارت بهداشت با تأکید بر ضرورت توجه همه سازمان‌های مرتبط با نظام‌سلامت به کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر گفت: در راستای طرح تحول سلامت هزینه‌های کمرشکن درمان کاهش یافت، داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج تأمین شد و در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی گام برداشته شد.

نمکی: هزینه‌های کمرشکن درمان در کشور کاهش یافت

سلامت نیوز:سرپرست وزارت بهداشت با تأکید بر ضرورت توجه همه سازمان‌های مرتبط با نظام‌سلامت به کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر گفت: در راستای طرح تحول سلامت هزینه‌های کمرشکن درمان کاهش یافت، داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج تأمین شد و در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی گام برداشته شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ،دکتر سعید نمکی در همایش بزرگ مردمی کنترل و پیشگیری از سرطان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته، گفت: در سال ۵۷، از هر هزار تولد زنده، ۱۳۰ نوزاد، قبل از یک ماهگی فوت می‌کردند، ۱۲۰ کودک از هر هزار کودک به یک سالگی نمی‌رسیدند و ۱۵۷ کودک هم به پنج سالگی نمی‌رسیدند. سرپرست وزارت بهداشت افزود: در ۴۰ سال گذشته از هر ۱۰۰ هزار زایمان، حداقل حدود ۲۴۵ زن از عوارض بارداری و زایمان تلف می‌شدند. نمکی تعداد پزشکان شاغل در ۴۰ سال گذشته را ۱۴ هزار و ۷۰۰ پزشک خواند و گفت: در ۴۰ سال گذشته، پوشش واکسیناسیون در کشور حدود ۳۰ درصد بوده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت‌های بزرگان سلامت به ۱۴۰ هزار پزشک که پاسخگوی تمام مشکلات نظام ارائه خدمات سلامت هستند، رسیده است.


سرپرست وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر به پوشش صددرصدی واکسیناسیون در کل کشور رسیده‌ایم و میزان مرگ و میر ناشی از عوارض زایمان و بارداری به ۱۹ در ۱۰۰ هزار و مرگ و میر کودک زیر یکسال حداکثر به ۱۳ در هر هزار تولد کاهش یافته است. نمکی در ادامه به بیماری‌های غیرواگیر و شیوع آنها در جهان اشاره کرد و گفت: سرطان‌ها، حوادث جاده‌ای، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر است.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر ابتلا  به بیماری‌های واگیر و پیشگیری، کنترل و حذف این بیماری‌ها، گفت: خوشبختانه توانستیم با پوشش واکسیناسیون در کشور، بیماری‌های واگیر را حذف و کنترل کنیم و از بروز آنها پیشگیری کنیم. نمکی با تأکید بر ضرورت توجه همه سازمان‌های مرتبط با نظام سلامت به کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر گفت: در راستای طرح تحول سلامت، هزینه‌های کمرشکن درمان کاهش یافت، داروهای بیماری‌های صعب‌العلاج تأمین شد و در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی گام برداشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha