پزشکان در بررسی‌های اخیر اظهار داشتند: کار کردن طولانی مدت با لوازم الکترونیکی و تماس با صفحه نمایش این لوازم با تأخیر در رشد کودکان مرتبط است.

استفاده طولانی از لوازم الکترونیکی عامل کندیِ رشد کودکان است

سلامت نیوز:پزشکان در بررسی‌های اخیر اظهار داشتند: کار کردن طولانی مدت با لوازم الکترونیکی و تماس با صفحه نمایش این لوازم با تأخیر در رشد کودکان مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان کانادایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند کودکانی که در سن دو سالگی مدت زمان زیادی را با لوازم الکترونیکی همچون گوشی همراه یا تبلت می‌گذرانند در سن سه سالگی نسبت به کودکان دیگر در تست‌های رشد عملکرد ضعیف‌تری دارند. همچنین این تأخیر در رشد کودکان پنج ساله‌ای که در سه سالگی زمان زیادی را با این لوازم گذرانده بودند نیز مشاهده شده است.

پزشکان می‌گویند: نکته تازه در این مطالعه این است که کودکان خردسال و کم سن و سال مورد بررسی قرار گرفتند چرا که در سن دو تا پنج سالگی رشد مغز و کودک به سرعت در حال پیشرفت است.

به گفته پزشکان والدین باید نسبت به مدت زمانی که فرزندانشان اجازه دارند با این لوازم الکترونیکی کار کنند هوشیار باشند زیرا کار کردن طولانی مدت با این وسایل بر توانایی کودکان در برخورداری از رشد مطلوب تأثیر می‌گذارد.

در این بررسی مدت زمانی را که بیش از ۲۴۰۰ کودک دو تا پنج ساله به بازی یا کار با لوازم الکترونیکی مشغول هستند و روند رشد مغزی آنان مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین از مادران این کودکان درخواست شد تا مدت زمانی را که فرزندانشان به تماشای تلویزیون، کامپیوتر یا وسایل دیگر اختصاص می‌دهند، ثبت کنند. همچنین طی پرسشنامه‌ای میزان رشد این کودکان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به نوشته روزنامه گاردین، این تیم تخصصی مشاهده کردند هرچه کودکان مدت زمان بیشتری را به کار کردن با لوازم الکترونیکی می‌پردازند عملکرد آنان در تست‌های رشد ضعیف‌تر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha