محققان دانشگاه بینگهمتون نیویورک ایمپلنت های هوشمندی را طراحی کردند که قادرند میزان فعالیت بیمار را به صورت لحظه ای تحت نظر قرار دهند.

کاهش جراحی های زانو با استفاده از ایمپلنت های هوشمند

سلامت نیوز: محققان دانشگاه بینگهمتون نیویورک ایمپلنت های هوشمندی را طراحی کردند که قادرند میزان فعالیت بیمار را به صورت لحظه ای تحت نظر قرار دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این ایمپلنت های هوشمند مجهز به حسگرهای درونی هستند که میزان فشار وارد شده بر ایمپلنت را اندازه گیری می کنند و امکان واکنش و تغییر سریع حرکات را به منظور جلوگیری ازآسیب دیدگی ایمپلنت برای بیماران فراهم می کنند.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،،بدین ترتیب پزشکان نیز می توانند مناسب ترین تمرینات ورزشی و فعالیت ها را برای هریک از بیماران مشخص کنند.


محققان به منظور اجتناب از به کارگیری باتری برای تامین توان حسگرها، یک مکانیزم جایگزین طراحی کردند که توان موردنیاز ایمپلنت را از حرکت بیمار تامین می کند. در این مکانیزم از الکتریسیته مالشی استفاده می شود که از اصطکاک حاصل می شود. به محض این که شخص راه می رود، اصطکاک حاصل از مالش میکروسطوح به یکدیگر توان موردنیاز حسگر را تامین می کند.


توان موردنیاز حسگر معادل 4.6 میکرووات است در حالی که توان حاصل از راه رفتن معادل 6 میکرووات است.
جراحی ایمپلنت زانو متداول ترین جراحی جایگزینی مفاصل است و بسیاری از این موارد جراحی مربوط به جایگزینی ایمپلنت های فرسوده است. محققان امیدوارند با ترکیب حسگرها و سیستم تامین توان مالشی، طول عمر ایمپلنت های زانو را افزایش داده و تعداد جراحی های لازم برای جایگزینی ایمپلنت ها را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha