رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به موضوع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری، گفت: بر سر مجری برگزاری این آزمون، با وزارت بهداشت اختلاف نظر داریم و همین مسئله باعث توقف این طرح شده است.

اختلاف نظر با وزارت بهداشت بر سر مجری آزمون صلاحیت حرفه ای/ طرح متوقف شده است

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به موضوع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری، گفت: بر سر مجری برگزاری این آزمون، با وزارت بهداشت اختلاف نظر داریم و همین مسئله باعث توقف این طرح شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتراصغر دالوندی اظهار کرد: سامانه ثبت ملی پرستاران با هدف تعیین وضعیت نیروهای شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور راه اندازی شده است؛ امور مربوط به ثبت نام و ثبت مشخصات و وضعیت پرستاران بر عهده وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در این سامانه وضعیت اشتغال پرستاران از قبیل طرحی بودن و استخدام آنها در بیمارستان‌های سراسر کشور تعیین می‌شود و  اشتغال پرستاران در بخش‌های دولتی یا خصوصی معین می‌شود.

هدف از راه‌اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران

دالوندی اظهار کرد: این سامانه با هدف تعیین کمبود نیروی پرستار یا تعداد پرستاران بیکار در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: وزارت بهداشت برای راه‌اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران از سازمان نظام پرستاری درخواست کمک نکرده است به همین دلیل تمام کارهای این سامانه به وسیله معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی درباره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در پرستاری گفت: به دلیل موضوعات جزئی درباره تعیین مجری برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ا‌ی با وزارت بهداشت اختلاف نظر داریم و فعلا این طرح متوقف شده است.

دالوندی تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک درخواست خود را برای تشکیل مجدد شورای صلاحیت حرفه‌ای به سرپرست وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم تا این طرح از بلاتکلیفی درآید و وظایف سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت به طور دقیق تعریف شود.

ضرورت تعیین شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بیان کرد: پس از برگزاری جلسات صلاحیت حرفه‌ای باید شاخص‌های آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای داوطلبان جدید الورود و فارغ التحصیلان جدید مشخص شود زیرا هیچ کدام از این شاخص‌ها را برای سازمان نظام پرستاری شناخته شده نیست.

وی گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران برای تعیین وضعیت آنها و مشخص شدن صلاحیت‌شان برای اشتغال در حرفه پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور انجام می‌شود تا اگر فردی از نظر روحی و روانی شرایط انجام این کار را ندارد در این شغل مشغول به فعالیت نشود.

دالوندی یادآوری کرد: من از اعضای کمیسیون تلفیق درخواست دارم تاهنگام تعیین بودجه، مشکلات تأمین صلاحیت پرستاران در زمینه اجرای طرح توسعه خدمات پرستاری، کمبود شدید نیرو و فشار بالای کاری را فراموش نکنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha