رئیس مرکز پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، از اجرای طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک خبر داد و گفت: این طرح در تعدادی از مهدهای منتخب اجرا می شود.

طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد درمهدها اجرا می شود

سلامت نیوز: رئیس مرکز پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، از اجرای طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک خبر داد و گفت: این طرح در تعدادی از مهدهای منتخب اجرا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،فرید براتی سده  افزود: در اجرای این طرح، آموزش هایی به والدین، کودکان و مربیان مهدها در زمینه پیشگیری از اعتیاد ارائه می شود.


وی اضافه کرد: سنین کودکی، دوران طلایی برای آموزش محسوب می شود و شخصیت کودکان در این زمان شکل می گیرد؛ بنابراین اجرای برنامه های آموزشی در این دوران می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
براتی سده ادامه داد: طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک با هدف توانمندسازی کودکان در برابر آسیب های اجتماعی برگزار می شود اما در این طرح قرار نیست کودکان با مواد آشنا شوند بلکه از طریق نقاشی کردن مضرات مواد مخدر در تفکر آنها نقش می بندد و مهارت «نه» گفتن در دوران نوجوانی را نهادینه می کند.


رئیس مرکز پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی اظهار داشت: کودکان در اجرای این طرح، آموزش های لازم را بر اساس موقعیت و سن دریافت می کنند و این مداخلات آموزشی موجب تغییر رفتار و نگرش در برابر آسیب های اجتماعی خواهد شد.


براتی سده گفت: این آموزش ها بر میزان تاب آوری، ارتقای بهداشت و سلامت روان و رویکردهای پیشگیری از اعتیاد با تکیه بر مهارت های زندگی تاکید دارند.
وی تاکید کرد: آموزش های طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد به مهارت های زندگی مانند ارتباط با دیگران می پردازد و به شیوه های عینی مانند بازی و نمایش به کودکان آموزش داده می شود.

* اجرای طرح خانه و مدرسه
رئیس مرکز پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: طرح دیگری نیز به نام طرح «خانه و مدرسه» با هدف پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک و با همکاری آموزش و پرورش در مقطع اول ابتدایی اجرا می شود.
براتی سده افزود: این طرح در تعداد محدودی از مدارس و مهدهای چند استان اجرا می شود زیرا برای اجرای فراگیر آن، به اندازه کافی اعتبار نداریم.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 700 هزار کودک در بیش از 15 هزار مهد کودک نگهداری می شوند. همچنین بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha