سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 264307

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر تهدیدی برای سلامت جامعه است، گفت: مصرف فست‌فودها ‌به عاملی برای مرگ ‌و میر انسان‌ها تبدیل شده است.

فست‌فود؛ عاملی برای مرگ و میر انسان‌ها

سلامت نیوز:رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر تهدیدی برای سلامت جامعه است، گفت: مصرف فست‌فودها ‌به عاملی برای مرگ ‌و میر انسان‌ها تبدیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اصغر فرشاد در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد اظهار داشت: در صورتی که در حوزه فرهنگی اقدامی صورت گیرد که سلامت روانی و فرهنگی مورد تهدید قرار گیرد، به این معنی است که توسعه فرهنگی صورت‌گرفته، توسعه ناپایداری است.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸۴ درصد از مرگ‌ومیرهای ایران ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است، گفت: در گذشته بیماری‌های واگیردار عامل مرگ مردم بود، اما در حال حاضر بیماری‌های غیر واگیر به یک تهدید تبدیل شده است.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی کشور خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی به صورت کامل و صددرصد فعالیت خود را درست انجام دهد، تنها ۲۵ درصد از سلامت مردم تضمین شده و ۷۵ درصد این سلامت در جای دیگری باید تامین شود.

وی ادامه داد: امروزه مردم از فست‌فودها ضربه می‌خورند و سرطان به عاملی برای مرگ ‌و میر انسان‌ها تبدیل شده ‌و باید حتما نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم که به چنین مباحثی پرداخته شود.

فرشاد با اشاره به اینکه توسعه‌ای که محورش انسان سالم باشد و نگاه به نسل‌های آینده داشته باشد و به محیط صدمه نزند، توسعه‌ای پایدار است، گفت: کارگروه سلامت این ماموریت را دارد.

رییس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی کشور افزود: در استان یزد به ‌عنوان چهارمین استان کشور برنامه جامع سلامت تدوین شده و ۲۰ پروژه از این استان به مرحله تدوین رسیده است.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: همانطور که همکاری مردم را در محله اسکان یزد الگو کردیم، این کار بین‌بخشی استان یزد و فعالیت‌های صورت‌گرفته در این راستا را هم به‌ عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح کنیم.

فرشاد تصریح کرد: امروزه عنوان می‌شود اگر قرار است سلامت به صورت کامل در جامعه تدوین شود، باید مردم در آن مشارکت داشته باشند و این کار را در استان یزد آغاز کرده‌ایم.

رییس دبیرخانه شورای‌ عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: اگر در سطح محله مشکل مردم با بخشنامه حل نشد، یعنی مشکل نیاز به پیگیری از مقامات بالاتر دارد و باید در کارگروه، با حضور استاندار و در صورتی که باز هم حل نشد باید در کارگروه کشوری این موضوع مطرح شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه شعار مراکز جهانی سلامت این است که «جامعه‌ای سالم است که مردمش سالم پیر شوند»، تصریح کرد: این جامعه در حقیقت جامعه‌ای است که همه ما باید به دنبال تحقق آن در کشور باشیم و تحقق آن هم تنها با مشارکت همه‌جانبه تمام دستگاه‌ها و مردم امکانپذیر است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha