گاهی دانستن جزئیات کوچک در مورد بیماران می‌تواند در نجات جان آنها مهم و تأثیرگذار باشد.

یک قدم از بیمار جلوتر باشید/ اقدامات اورژانسی بر روی بیمار

سلامت نیوز: گاهی دانستن جزئیات کوچک در مورد بیماران می‌تواند در نجات جان آنها  مهم و تأثیرگذار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، برخی از اقدامات در برخورد با بیماران  شاید از قدیم به صورت یک باور در آمده است اما مسئله اینجاست که بسیاری از این رفتارها نادرست است و باید از آن پرهیز کرد که در زیر به برخی از این اشتباهات پزشکی می پردازیم.

اگر کسی دچار گلودرد تنگی‌نفس خستگی مفرط شد، اشتهایش را از دست داد و نتوانست آب و مایعات بنوشد چه باید کرد؟، بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرید، البته می‌توانید با آسپرین بدهید فقط از او بخواهید آن را قورت دهد.

اگر فرد از هوش رفته بود تلاش کنید او را cpr کنید، اما یادتان باشد نباید برای cpr از تنفس دهان به دهان استفاده کنید راه صحیح cpr به این صورت است که به یک کف یک دست را بر روی دست دیگر بزارید و روی قفسه سینه فشار وارد کنید تنفس دهان به دهان در مواقع خاص باید صورت بگیرد در مواقعی که فرد دچار اوردوز دارویی شده و یا در دریا غرق شده می‌توانید از تنفس دهان به دهان استفاده کنید.

حواستان باشد به بیماری که آب بدنش را از دست داده نوشابه ندهید، زیرا این نوشیدنی شرایط بیمار را بدتر و بدنش را دچار ایست می‌کند. آب بهترین نوشیدنی برای بیمار به حساب می‌آید.


اشتباه دیگری که در برخی مواقع انجام می‌شود این است که وقتی کسی دچار کبودی می‌شود بلافاصله روی آن یخ می‌گذارند این کار اشتباه است حتماً یخ را به‌صورت کمپرس درآورید و آن را برای چند ثانیه، چند ثانیه بر روی محل قرار داده و آن را بردارید تا کبودی از بین بروند.

موضوع دیگری که باید بدانید این است که در زمانی که خون دماغ می‌شویم، هرگز سر خود را به عقب خم نکنید، زیرا خونی که از بینی شما سرازیر است ممکن است به گلو وارد شود در چنین مواردی سر را در حالت طبیعی قرار دهید و چانه را به موازات زمین بگیرید تا خونریزی بینی به پایان برسد.

مسئله دیگری که برخی به اشتباه آن را انجام می‌دهند استفاده از الکل برای پایین آوردن تب است. راهی که برخی از قدیمی‌ها معتقدند که مالیدن الکل می‌تواند تب را کاهش دهد، اما باید این را بدانید که الکل ممکن است در آن واحد کاهش دهد اما سبب کاهش دمای بدن او و سرمای شدید و لرزش می‌شود و حتی ممکن است فرد دچار مسمومیت الکلی کند، به جای این‌کار لباس اضافه بیمار را کاهش دهید و داروی کاهش تب به او بدهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha